נושא אחד, אותו כולנו מלווים כבר תקופה ארוכה, עם לא מעט עצבים ומועקה הוא כל הקשור בגביית אגרת רשות השידור, והשיטות השונות בהן משתמשת הרשות. עיתון "מעריב" חשף בסוף השבוע כי קיים חשש ממשי למעילות במיליוני שקלים במערך גביית תשלומי האגרה.

אז אם אנחנו שילמנו, לאן הלך הכסף? בעקבות התחקיר, שורה של חברי כנסת, ביניהם: איתן כבל, רובי ריבלין ונחמן שי, קוראים לבחינה מחודשת של מודל התשלום. אז למה לא מבטלים כבר את תשלום האגרה?

"אסור שאזרחי ישראל יהפכו לכיס עמוק של התנהלות שאינה תקינה"

חברת הכנסת, גילה גמליאל, מנסה להכניס קצת אופטימיות : "יש את כל הסיבות לטפל בבעיה בצורה יסודית, ואנחנו מעלים את הנושא לדיון בוועדות מתוך רצון לטפל בה, ושאזרחי מדינת ישראל לא יהפכו לכיס העמוק עבור כל התנהלות שלא מתבצעת שלא בצורה יעילה ומקצועית", היא אומרת, "יש דברים חמורים שמצריכים בדיקה יסודית, וככזה זה בדיוק התפקיד שלנו לפקח על הדברים האלה."    

למרות דבריה המעודדים של גמליאל, האם אותה אגרה מיותרת באמת יכולה להיעלם בקרוב? גמליאל חושבת שכן: "לדעתי לא ראוי, אלא חובה לבחון מודל אחר. לא יעלה על הדעת שבנוסף לכל המיסים שהציבור משלם, הוא צריך לשלם גם את אגרת רשות השידור, הגיע הזמן לשאול את השאלה המהותית, האם הציבור הוא זה שאמור לשלם זאת. הרי מן הראוי שהמדינה היא זו שאמורה לתקצב את רשות השידור."

"חי בלילה", ראשון עד שבת ב-23:15, ערוץ 2