לאחרונה התמלא הפייסבוק בתמונות פרופיל של נשים מניקות שחברו זו לזו למען מטרה משותפת, עידוד הנקה בציבור. התופעה הולכת ומתפשטת בעקבות אירוע שהתרחש לפני שבועיים, ובו אם שביקשה להניק את בנה מחוץ לחנות בקניון בפתח תקווה התבקשה לעזוב את המקום. 

מהרגע בו פורסם הסיפור, הוא עורר הדים בכל החזיתות: חברת הכנסת תמר זנדברג ממפלגת מר"צ הגישה הצעת חוק בנושא כדי להגן על האמהות מפני בריונות מהסוג החדש, כך שיתאפשר להן להניק בכל מקום ובכל זמן שיבקשו, וגם הנשים הישראליות החלו להשמיע קולן: "לבקש מאישה להיות כלואה במקום שמיועד להנקה לא שונה משום הדרה אחרת", אומרת חן סרור ארצי, אם לילד בן 9 חודשים. 

המחאה בדרך לרחובות

הנשים שמוחות טוענות לצביעות מצד אלה שחשים חוסר נוחות עקב חשיפה לסיטואציה: "אם גוף נשי יכול להיות מגוייס למטרות גרועות יותר כמו תמונות סקסיסטיות מובהקות, כשהן תלויות כאובייקט מיני בשלטי חוצות על בניינים ענקיים,זה הזוי שלחלוץ שד כדי להאכיל ילד נחשב לא צנוע והופך למשהו שהציבור לא יכול לעמוד בו", אומרת ארצי. 

התגובות בנושא חלוקות, ההתנגדויות נשמעות אפילו בקרב הנשים המניקות עצמן, כך למשל סיגל בנבנישתי טוענת: "אני מניקה ולמרות זאת אני לא מעוניינת לראות כל אשה חולצת שד בציבור". אלכס פרוצקי הוסיף שהוא לא מבין מה הבעיה להתכסות בחתיכת בד ולמנוע את חוסר הנעימות, ויש גם שהביעו התנגדות מטעמי אמונה וציינו שזה מעשה לא צנוע. דווקא לגבי נושא זה חן, כבחורה מהמגזר הדתי, מתעקשת להבהיר שזה לא תירוץ: "אני בחורה דתיה ולמרות זאת אני מניקה כל הזמן גם בקרב הציבור הזה. משום מה שם זה אף פעם לא מהווה בעיה", היא מדגישה.

בחודש הבא צפויות נשים רבות להתגייס למען המטרה המשותפת ולצאת למחאות ברחובות כדי להמחיש את חשיבות הנושא עבורן. מובילות המאבק עומלות על ארגון קבוצות גדולות שיניקו יחדיו בציבור כדי להעלות מודעות ולהוביל לשינוי אמיתי לא רק במישור החוקתי אלא גם בתפיסה החברתית.

חי בלילה, ראשון עד שלישי, 23:00