בשבועות האחרונים תיעדו כתבי "חי בלילה" את מה שבאמת מתרחש בחופשות הקיץ הפופולריות של בני הנוער בחופי יוון, ולצערינו, התיעוד שחזר איתם לארץ מטריד במיוחד. זה מתחיל מנציגי חברות התיירות הישראליות, המלווים את בני הנוער בחופשה, שמסדרים לקטינים כניסה למסיבות סקס פרועות וגישה חופשית לאלכוהול וסמים. כאילו שזה לא מספיק גרוע, הנערים שמגיעים לאותן מסיבות מפוקפקות מעודדים נערות שיכורות להתפשט, נוגעים בהן בניגוד לרצונן, ומסיימים את הערב באלימות קשה ברחובות, שלעיתים מסתיימת במעצר.

כתבות מערכת "חי בלילה", לי עייש ואילור צחור, הגיעו לזקינטוס בתור שתי נערות ישראליות שמחפשות חופשת קיץ מפנקת, ותיעדו את כל המתרחש במצלמות נסתרות. אחרי שבילו את הלילה הראשון באי היווני הפופולרי ניגש אליהן המדריך הישראלי שמלווה את בני הנוער מטעם חברת התיירות הישראלית, וסיפר מה יצפה להן במהלך הלילות הקרובים. "אמריקן פאי, ראיתן?", השווה את החופשה לסרט הנעורים האמריקאי והפרובוקטיבי, "אתן מקבלות רד קאפ, שלוש שעות של שתייה חופשית, יש מלא בריטים עם קוביות והמטרה שלכן היא לא ליפול".

אלכוהול חופשי לבני נוער, בחסות חברת התיירות הישראל (צילום: חי בלילה)
אלכוהול חופשי לבני נוער, בחסות חברת התיירות הישראלית | צילום: חי בלילה

למעשה, הנציג הרשמי של חברת התיירות הישראלית, האדם שאמור לתפקד בתור "המבוגר האחראי" וזה שנמצא בקשר עם ההורים, הוא זה שדואג להן לאלכוהול, סמים וכניסה למסיבות סקס, וזאת למרות שהוא סבור שצמד התחקירניות הן נערות בנות 17. "ועוד לא נגעתי בוויד", המשיך, "אם אתן באמת רוצות אז חבר יארגן לכן, אבל אל תגלו לאף אחד".

אבל אלכוהול וקנאביס בחסות חברת התיירות הישראלית הם לא כל מה שציפה לבני הנוער במסיבה. "פעם בשעה נכנס דן, בחור חתיך מלא שרירים וקעקועים, עושה מעגל באמצע הרחבה, מלא בריטיות שיכורות", מספר נציג חברת התיירות, "מה הקטע? כולם משתכרים למוות ומתחילים משחקי סקס". בכניסה למסיבה מגישים לבליינים, מרביתם תיכוניסטים בכיתות יא' ו-יב' כוסות משקה ריקות, אותן הם יכולים למלא באלכוהול במשך כל שעות המסיבה. בנוסף, ברחבי המועדון מפוזרים על במות קטנות רקדנים ורקדניות בבגדים תחתונים שאוחזים בבקבוקי אלכוהול ומשקים את הבליינים שניגשים אליהם.

אלכוהול, סמים ומסיבות סקס - הכל בחסות חברת התיירות (צילום: חי בלילה)
אלכוהול, סמים ומסיבות סקס - הכל בחסות חברת התיירות הישראלית | צילום: חי בלילה

בהמשך הערב מתקיימת במקום גם תחרות "החולצה הרטובה", במהלכה עולות לבמה נערות שיכורות, ובעידוד דן, המקומי שמארגן את המסיבות וגם מנחה אותן, מורידות את הבגדים. במקביל, הנערים מתעדים, מצלמים וגם נוגעים, כפי שניתן לראות בתיעוד המטריד מתוך המסיבה. עוד אפשר לראות כי הנערים השיכורים מעודדים אחד את השני לתפוס ולאחוז בנערות, שמנסות להדוף אותם, אבל הם לא מוותרים.

אם עד עכשיו המצב לא היה מזהיר, העניינים במועדון "סיזל" רק החמירו. בשלב מסוים נעצר אחד הנערים על ידי מאבטח תחת חשש ששם במשקה של אחת הנערות סם מסוג GHB, המכונה גם "סם האונס". השומר עיכב אותו וניסה לאתר על גופו את הסם, אך למרות שלא מצא ועל סמך עדויות של נשים שראו כי "הכניס משהו למשקה של בחורה", הרחיק אותו מהמועדון.

מעודדים את החברים לשלוח ידיים (צילום: חי בלילה)
מעודדים את החברים לשלוח ידיים | צילום: חי בלילה

רצף האירועים המטרידים לא פסק גם אחרי שהמסיבה הסתיימה, והשילוב בין אלכוהול, סמים ותחושת הפורקן מביא את בני הנוער לאלימות ברחובות. ביציאה מהמסיבה תפסו המצלמות חבורת ישראלים מתקוטטת על הכביש. זמן לא רב אחרי שהאירוע החל ניידת הגיעה לאזור והפרידה בין המתקוטטים, שאחד מהם אף נעצר.

מעדויות שאספו במקום עולה כי לא מדובר במקרה או אירוע בודד ונקודתי, אלא בהוויה תרבותית שלמה. סרטון שנחשף בעבר בתוכנית הציג חבורת ישראלים צועקים "זאת עם האדום זונה" לעבר אישה בבגד ים אדום, שהייתה על במה במסיבה שנערכה לאור יום. ההתנהגות הברברית לא נגמרה שם וכשהתקרבה אליהם שלחו אליה ידיים והפשיטו אותה בניגוד לרצונה.

הנערות מנסות להדוף אותם, אבל הם לא מוותרים (צילום: חי בלילה)
הנערות מנסות להדוף אותם, אבל הם לא מוותרים | צילום: חי בלילה

תגובת קשרי תעופה:
"ב-6 השנים האחרונות החברה הטיסה בהצלחה עשרות אלפי צעירים וניתן לראות ברשתות החברתיות את מכתבי התודה שאנו מקבלים מדי שבוע מהלקוחות והוריהם. אודות השירות הייחודי המצוין קיבלה החברה מכתב הוקרה מקונסוליית ישראל ביוון על קידום וסיוע הפעילות באי. אנו מדגישים שפעילות החברה כוללת הטסה ולינה לאי בלבד. כל תכני הפעילות הכוללים את המסיבות מופעלים על ידי ספקים מקומיים. יחד עם זאת, אנו רואים בחומרה רבה את התנהגות נציגים אלו ומוקיעים אותה מכל וכל. התנהלות מסוג זה אינה עולה בקנה אחד עם ערכי החברה והם יוזמנו מיידית לבירור המקרה ודיון משמעתי."