אם היה נדמה שהמחלוקת סביב שילוב נשים בתפקידי לוחמה בצה"ל ירדה מסדר היום, הנושא שוב עלה אמש (ד')  לכותרת עם ההודעה על מינוי נשי ראשון של מפקדת טייסת בחיל האוויר. בין המתנגדים הבולטים למינוי אפשר למצוא את ח"כ בצלאל סמוטריץ', שהגיב בראיון לרשת ב': "יש תפקידים שמתאימים לנשים, אוי ואבוי אם כל הנשים יהפכו לגברים או אם הגברים יהפכו לנשים. כל מי שמנסה לטשטש את ההבחנות עושה עוול לעצמו ולעולם".

לעמוד הפייסבוק של "חי בלילה"

גם בקרב הרבנים היו מי שמיהרו לצאת ולהתנגד לגיוס הנשים, והרב אבינר הורה לתלמידיו שלא להתגייס ליחידות מעורבות בצה"ל: "זאת מצווה גדולה ללכת ולהתגייס לצבא, אבל גם נשים וגם גברים צריכים להתרחק מאוד". תוך התעלמות מהגידול בנתוני הגיוס של בנות דתיות לצה"ל, הרב שמואל אליהו בחר להגיב בצורה חריפה יותר: "יש ירידה עקבית במוטיבציה להתגייס לשירות קרבי, ומישהו צריך לקחת את האחריות על הדבר הזה. אני חושב שהרמטכ"ל היה צריך בעצמו לקום ולהתפטר".

כשהן עומדות במוקד הסערה, החליטו לוחמות דתיות להגיב לראשונה לטענות הרבנים. בראיון ל"חי בלילה" הן מסבירות שהרמה הדתית לא נפגעת במהלך השירות הצבאי: "זה ממש לא נוגד את הדת. יחידה מעורבת רק מחזקת את האישיות של הבנות הדתיות, גם כשיש בנים אנחנו שומרות על הכבוד שלנו". 

ארכיון. (צילום: דו"צ)
"נשים יכולות לעשות כל דבר שגברים עושים" | צילום: דו"צ

העיתונאי עקיבא נוביק פרסם בחשבון הטוויטר שלו מה לדעתו מציק לרבנים בנוגע לשילוב הנשים בצה"ל. "הנתון שמדאיג את החרד"לים הוא לא מפקדת פה לוחמת שם, אלא הדיבורים על יותר מ-40% מבוגרות החינוך הדתי שבוחרות להתגייס לצה"ל. הנתון הזה מזנק בשנים האחרונות, ומשם הלחץ גדול", הסביר העיתונאי. גם ח"כ נפתלי בנט הגיב על הדברים וכתב: "אני דוחה לחלוטין כל קריאה שלא להתגייס לצה"ל, ואת הקריאה החצופה לפטר את הרמטכ"ל. קריאות אלו נובעות מחרדה כנה אך שגויה, כאילו צה"ל החליט לאמץ אג'נדה פמינסטית-ליברלית-רדיקלית על חשבון מבצעיות וניצחון במלחמה". 

>> לוח שידורים ערוץ 12 

"חי בלילה": ראשון עד חמישי ב-23:25, קשת, ערוץ 12