האחים שלומי ואורן קורידו, המוגדרים כ"מפוקחי מין" אחרי שהורשעו בעבירות של החזקת חומרי תועבה על קטינים, מעשים מגונים ומעשי סדום בכוח בקטינים, עברו באחרונה מחיפה לתל אביב ועוררו דאגה גדולה בקרב ההורים בעיר.

לי, אמא לילדים מצפון תל אביב, מספרת כי אתמול בשעות הבוקר ראתה את אחד האחים מסתובב בסמוך לגינה הציבורית שבה שהתה עם ילדיה. "זה היה ב-12:00 בגינת בארי, רחוב בארי-ויצמן", היא אומרת, "הוא לא ממש נכנס לגינה, אבל תצפת עליה והתנהג מוזר. הוא הלך כאילו הוא מדבר בטלפון אבל אז כאילו צילם, לא היה ברור בדיוק מה הוא עושה".

צפון ת"א: אם מודאגת תיעדה פדופיל בגן ציבורי (צילום: מתוך "חי בלילה", קשת12)
המכתב שהוציאה עיריית תל אביב | צילום: מתוך "חי בלילה", קשת12

"יש הרבה פאניקה עכשיו ומסתובבות הרבה שמועות", המשיכה לי, "כשראיתי אותו, הוא תפס לי את העין ולא יכולתי להתעלם מזה. המשטרה ראו את התמונות שלי והגיעו די מהר, הם צילמו את התמונות והתחילו לסרוק, אבל הוא כבר לא היה במקום".

בעיריית תל אביב מיהרו לשגר להורים וצוותי החינוך מכתב חריג בהקשר להתמודדות עם תופעת הפדופילה בעיר. במכתב טענו בעירייה כי "יש לצאת מנקודת הנחה שהאחים קורידו בעיר", וכן ציינו אמצעי זהירות שבהם יש לנקוט: על ילדים מתחת לגיל 9 לא להסתובב בלי מבוגר, ילדים מעל גיל 9 צריכים להסתובב עם חבר, יש להתרחק משירותים ציבוריים וכן לא לפנות לגבר בעת הצורך אלא לאישה בלבד.

המכתב עורר ביקורת מאנשי עמותת מצו"ף, המקדמת מאגר ציבורי וניטור פדופילים. "האחים קורידו הם עברייני מין מהזן הנחות ביותר, אבל אני לא מצליח להבין את ההיסטריה של עיריית תל אביב", אמר אלירן מלכי, יו"ר העמותה, "הם אסירים משוחררים ומותר להם להסתובב במרחב הציבורי כאחד האדם. רוב עבירות המין הן בתוך המשפחה ושם צריך להיזהר, הרבה יותר מעברייני מין משוחררים שמפחדים מהצל של עצמם".

תגובת עיריית תל אביב: "לאור השיח הער בנושא בימים האחרונים הוחלט לרענן את ההנחיות להתנהגות מונעת בקרב צוותי החינוך וההורים, ולהגביר את סיורי הביטחון סביב מוקדים בהם שוהים ילדים".

תגובת שירות בתי הסוהר: "עברייני מין המצויים תחת פיקוח אינם מוגבלים בבחירות איזור מגורים או שהייה בהם. חשוב להדגיש כי קציני יחידת צור פועלים ללא לאות, על מנת לשמור על הציבור מפני ביצוע עבירות מין חוזרות, ועצם העובדה שאזרחים אינם מבחינים בהם, אין משמעה כי הם לא נמצאים ופועלים במקום".