כולנו נסענו פעם או פעמיים בחיים לחו"ל במסגרת טיולים מאורגנים של חברות תיירות, אבל לזה לא ציפו המטיילים הישראלים שהזמינו טיול לצפון איטליה דרך חברת "איסתא". בהגיעם לפארק החבלים, האטרקציה לה ציפו וחיכו כחלק מלוח זמנים מוגדר ומסודר מראש, פגשה אותם בכניסה המדריכה המקומית ואמרה להם שהכניסה מוגבלת רק לאנשים ששוקלים עד 100 קילו. בפועל, שלושה מהמטיילים נשארו בחוץ, בזמן ששאר הקבוצה בילתה בפארק.

"הרגשתי את הלב שלי מחסיר פעימה", סיפר תומר, אחד המטיילים שנשארו בחוץ. "מאוד נעלבתי, הרגשתי מובדל משאר הקבוצה. לי אישית זה נגע בנקודה מאוד רגישה, כי לא כל חיי הייתי בעל משקל עודף, רק בשנתיים האחרונות העליתי 70 קילו. זה ממש עצוב שככה מתייחסים לאנשים עם עודף משקל, הייתי בטוח שבשנת 2019 המצב יהיה אחרת ויתייחסו לכולם אותו הדבר".

מה שהכעיס את המטיילים לא הייתה רק העובדה שהם היו מסורבי כניסה, אלא גם העובדה שזה לא נאמר להם בשום שלב - לא בשלב הזמנת הטיול ולא במהלכו. האטרקציה הופיעה בתוכניה של כל הטיול שפורט להם על ידי חברת איסתא, והם אפילו שילמו עליה.

מערכת חי בלילה שוחחה עם אחד הנציגים של איסתא, והוא לא הכיר את ההגבלה הזו: "אני אישית לא רואה שצריכה להיות בעיה, הגבלות כאלה יכולות להיות רק על ילדים - מבחינת גובה וכדומה. לא שמעתי על משהו מיוחד כזה בשום פארק".

תגובת איסתא:
"מבדיקה שערכנו לאחר המקרה עולה כי לפארק זה אין כל מדיניות מוצהרת בדבר הגבלות לשימוש במתקנים, לרבות הגבלות משקל. כפי הנראה מדובר בהחלטה נקודתית של הנהלת הפארק שנבעה מטעמי בטיחות עקב תנאי מזג האוויר ששררו באותה העת. המדריכה לא אמרה למר דנאל או למשפחתו להמתין בחוץ. מר דנאל עזב את מסגרת הטיול על דעת עצמו".