לקפה בחמישה שקלים כבר התרגלנו, אבל האם בקרוב יחויבו כלל הרשתות הישראליות להוריד את המחירים על פי החלטת בית משפט? ייתכן שכן. בימים האחרונים מתנהלת תביעה ייצוגית נגד הרשתות הגדולות בחשד לתיאום מחירים שגורם לנו, הצרכנים, לשלם סכומים גבוהים מדי על כוס הקפה שלנו. מנהלי הרשתות טוענים שהרווחים שלהם מזעריים לכן הם לא יכולים להרשות לעצמם להוריד מחירים, מצד שני הם עשו זאת רק לאחרונה בעקבות הפריצה של "קופיקס", מה שיוצר את התחושה שיש עוד לאן לרדת. 

הסכום הנתבע עומד על לא פחות מ-700 מיליון שקלים ומתייחס לא רק למחירי הקפה אלא גם למוצרים הנלווים אליו כמו קוראסונים, כריכים וסלטים. הסכום אמנם גבוה אבל הוא לא יתבטא בפיצוי כספי, אבל הכרעת השופטים יכולה להשפיע על התעריפים: "קשה לזכות כל כך הרבה אנשים בדיעבד על מה ששילמו בעבר, השאיפה היא בעיקר להוריד את המחירים שייקבעו בעתיד", מסביר עורך הדין דביר לנגר, מגיש התביעה. 

עוד הוא מוסיף שהמנגנון של תביעות משפטיות חשוב מאין כמוהו כיוון שאין טיפול רציני בנושא מצד גורמים אחרים, והמאבק בעיניו חייב להיות משולב: "זה צריך להתנהל בכל מיני מישורים במקביל, גם מכיוון הציבור וגם מהפוליטיקאים, שלא עושים מספיק כדי להוריד את יוקר המחיה".

בעקבות הגשת התביעה הרשות להגבלים עסקיים פשטה על משרדי "קפה קפה" כדי לבדוק אם אכן יש תאום מחירים וכיצד הוא מתנהל. "קפה קפה" מסרו לנו בתגובה: "לרשת אין ולא היה מה להסתיר, היא שיתפה ומשתפת פעולה עם כל אשר פונה או יפנה אליה". גם רשת "רולדין" הצטרפה לטענה: "מעולם לא תואמו מחירים עם רשתות אחרות, ונשמח לענות על השאלות שישאלו".

 "חי בלילה", ראשון עד שלישי, 23:00