מלצריות שעובדות במלון בצפון הארץ נדרשו לטענתן לסיים את המשמרת טרם תחילת האירוע, זאת לכאורה לפי דרישת האורחים החרדים. "הן התלבשו ונראו כמו שצריך, חצאיות עד הרצפה והכפתור האחרון בחולצה סגור", מביאה מעיין פרילוק, כתבת "חי בלילה", את פרטי האירוע ומסבירה שמדובר שהטענות מגיעות מצד שתי מלצריות שעבדו באותה משמרת.

אחת המלצריות היא תמי (שם בדוי), אשר מסרבת להיחשף מהחשש לפגיעה במקום עבודתה, אך לא מוכנה לשתוק על ההשפלה שחוותה: "אחד הרבנים שם ראה אותי, ואמר למלצר שהוא לא מסכים בשום פנים ואופן שאני אמלצר אותו". מיד ניגש אליה מנהל המשמרת בדרישה ללכת לביתה, כשהתשלום אינו נראה באופק: "עד שמצאתי עבודה אני צריכה להילחם בשיניים כדי שלא יפטרו אותי, ואני חייבת את הכסף".

גם אלונה (שם בדוי) עבדה באותו אירוע, אך בניגוד לתמי, היא נשארה לעבוד מאחורי הקלעים. למרות כובד המגש, ומזג האוויר הסוער בצפון, אחראי המשמרת הכריח אותה לעבור רק במקומות שבהם אורחי האירוע לא יראו אותה: "ירד עליי הרבה גשם, הרגשתי אבודה, אבל אני חייבת את הכסף כדי לעזור למשפחה, להורים שלי יש חובות ואין מצב שאני לא אעבוד".

כדי להבין האם האירוע נחשב לחריב בבית המלון, פרילוק התקשרה לברר האם הם צריכים עובדים, או במקרה שלה, עובדות. לטענת המלון "הסיכוי שיש אירוע בו דורשים רק מלצרים בנים, מתקיים רק פעם או פעמיים בשנה, הרוב לא דורשים את זה". חשוב לציין, שמשרד הרווחה והעבודה קיבל את פניית המלצריות, ומבהיר באופן חד וחלק שמדובר באפלייה על רקע מגדרי.

"חי בלילה": ראשון עד שלישי 23:25