תאונת הדרכים המצמררת בכביש 4 בה התנגשה משאית ברכב פרטי והובילה למותם של שלושה בני משפחה, כולל תינוקת בת שנתיים, היא עוד תזכורת כואבת לבעיית הקטל בכבישים. כפי שדיווחנו לכם לפני שלושה חודשים, חה"כ ויו"ר ועדת הכלכלה איתן כבל הבטיח כי יטפל בנושא, ואתמול התכנסה ועדת הכלכלה לדון בהפחתת מספר ההרוגים בישראל. הוועדה הציגה דו"ח עם מסקנות להמשך פעולה, שמתייחס גם להתקנת מערכות מתקדמות למניעת תאונות דרכים.

אבל התחושה היא שאף אחד לא באמת מטפל - מספר ההרוגים בתאונות הדרכים השנה עולה על זה של שנה שעברה, וועדת המשנה הייעודית שהייתה אמורה להגיש המלצות לא התכנסה אפילו פעם אחת. "היא לא פעלה כיוון שיצאנו לשימוע שלא היה כדוגמתו בכנסת", מבהיר כבל, "עשרה דיונים אינטנסיביים מעמיקים במאבק בקטל בדרכים. בנוסף הקמתי שוב את ועדת המשנה שתעקוב מקרוב אחר המלצות הדו"ח שלנו".

אז איך בכל זאת מוודאים שהפעם דברים יזוזו? "הכנסת איננה רשות מבצעת", אומר כבל, "ולכן התפקיד שלנו הוא לוודא שהדו"ח הזה ייצא מהכוח אל הפועל. נעקוב ונדאג שרוב הדברים שנכתבו יממושו, ומשרד התחבורה והמשרד לבטחון פנים נרתמים לעניין הזה. אלה החיים שלנו, זה לא עניין של כסף. ב-2012 הייתה ירידה של 40 אחוז, כך שאין לי ספק שאפשר לעושת את זה. אני חייב להיות אופטימי".

>> בואו לעקוב אחרי כל מה שחם ברשת בעמוד הפייסבוק של "חי בלילה"

"חי בלילה" - רביעי, חמישי ושבת ב-23:20 בערוץ 2, קשת