בסוף השבוע האחרון נתקלנו בקמפיין חדש הכולל מודעות, עמוד פייסבוק ואפילו סרטון פרסומת, בהם נראים הורים, לכאורה אמיתיים, שטוענים שחשוב לאכול בשר לפני ההיריון כדי להגביר את הפוריות. זאת, על רקע מחקר שפורסם לפני מספר שבועות בכלי התקשורת, וגם כאן ב-mako ועורר סערה. המחקר, שאמינותו מוטלת בספק, קבע שטבעונות עלולה לגרום לאי פוריות. במסגרת הקמפיין צולמו הורים המחזיקים בשלטים בהם נכתב "גם אני רוצה להיות סבתא" ו"איתי, תעשה לי נכד".

קמפיין ההורים המודאגים 2
הורים ממאגר תמונות?

הקמפיין הזה עורר לא מעט סימני שאלה בנוגע למקורות המימון של מודעות הפרסומת, תמונות ההורים שהשתתפו בקמפיין שנראו כאילו נלקחו ממאגרי תמונות ועמוד הפייסבוק שהוקם לצורך העניין תחת השם "הורים מודאגים", שנפתח רק אחרי יציאת הקמפיין. 

יצאנו לבדוק האם מדובר בחברה מסחרית, אולי כזו המשווקת מוצרי בשר, אך מבדיקה שערכנו מצאנו את מי שבאמת עומדים מאחורי הקמפיין - משרד פרסום קטן בשם “פלא-פה”, שרצה להראות לנו איך אפשר ליצור קמפיין ויראלי ולפרסם את עצמו על הדרך.  

הטבעונים לא נתנו לזה לעבור בשקט, הקימו עמוד פייסבוק מתחרה באותו השם "הורים מודאגים", דיווחו על עמוד הפרסומת כספאם והציפו את העמוד במחקרים המוכיחים שאין כל קשר בין טבעונות לפוריות.

אז האם הקמפיין עבד? ניכר שהוא בעיקר הרגיז כמה טבעונים, אך עמוד הפייסבוק של החברה הצליח להשיג בקושי עשרים לייקים, העמוד הנגדי של הטבעונים הוכיח שהם כרגיל יודעים להתאגד טוב יותר' וגם הוא הצליח להשיג רק כמאתיים לייקים.