השבוע רצה ברחבי הרשת תמונה ממבחן של אדיר בן ה-10 שמצא יתרונות חדשים בנסיעה באוטובוס. כשנשאל מדוע כדאי לבעלי מכוניות לנסוע בתחבורה ציבורית הוא השיב: "כדי להתיידד עם אנשים חדשים". למרות התשובה האופטימית והתמימה של התלמיד, המורה החליטה לפסול אותה והעירה: "זאת לא המטרה. אין פקקים, אין זיהום אוויר, אין צורך להתמודד עם בעיית חניה". ההערה עוררה דיון בקרב הורים רבים והעלתה מחדש את הביקורות על השיטה של מערכת החינוך. התגובות היו חלוקות: היו שרשמו שהמורים מדכאים את היצירתיות של התלמידים, מולם היו תגובות שהתייחסו לתלמידים שמקלים ראש, לא לומדים את החומר וכותבים תשובות לא ענייניות.

עוד בתכניות קשת:

"הילד שלי חשב מחוץ לקופסא"

יקי, אביו של אדיר, מספר שהוא זה שהכין אותו למבחן ומשם באה התשובה של בנו: "אני זה שאישרתי לו שזה אכן יתרון שאפשר להכיר באוטובוס או ברכבת אנשים חדשים וזה מה שהוא מצא לנכון לכתוב. זה לא התקבל כי זה לא היה בחומר הלימוד אבל הוא חשב קצת מחוץ לקופסא". עוד הוא מדגיש שאין לו טענות למורה של בנו ושהוא לא מפקפק ביכולות שלה: "המורה נפלאה אבל זה מצביע על כשל מערכתי. התשובה לא כתובה בספר אבל אפשר להגיב בצורה קצת יותר מכילה. נכון שהוא צריך היה לדעת את החומר אבל זה לא בהכרח סותר".

בסופו של דבר אדיר קיבל במבחן 75, אבל אביו אדיר לא מאוכזב מהציון: "התכוננו למבחן יחד וכשראינו את התוצאה זה לא היה נעים. אבל ציונים זה לא הכל, אני מעדיף שהילדים שלי יהיו בני אדם ויצורים עצמאיים וחושבים כי יש להם עוד הרבה זמן ללמוד ולדעת", הוא אומר ובכל זאת מבטיח שבמבחן הבא הציון ישתפר.

"חי בלילה", רביעי, חמישי ושבת, 22:45