42 אלף שקלים ליום עבודה אחד נשמע כמו משהו מופרך, אבל מתברר שכשזה נוגע לפוליטיקאים שלנו הכל אפשרי. תומר אביטל מהמיזם "מאה ימים של שקיפות", מתאר מציאות בה שרים הן מתפטרים והן מפוטרים מהממשלה נהנים למעשה ממשכורת מלאה גם אם עבדו רק יום אחד במהלך החודש. אביטל כמו רבים נוספים הופתע לגלות שברשימת השרים שנהנו מהעניין השנוי במחלוקת נמצא לא אחר מאשר מי שהכריז מלחמה בשחיתות: יושב ראש "יש עתיד" - יאיר לפיד.

>> עקבו אחרי "חי בלילה" בפייסבוק

לפיד וכל שרי מפלגתו נהנו ממשכורת שר של 42 אלף שקלים בחודש בלי לעבוד בכלל באותו חודש וכמובן שהעסקה כללה גם את הזכויות המלאות שנלוות לזה. סיפור דומה שחשפנו הוא המקרה של גדעון סער, שהתפטר בתחילת חודש וקיבל משכורת מלאה. מבירור העניין עולה כי ככה זה בחוק - סעיף בחוברת זכויות השרים שמאפשר להם הטבה שלא קיימת בשום מקום אחר במשק (אפילו לא לחברי כנסת). את הסעיף הזה ניצלו הרבה מאוד פוליטיקאים לאורך השנים והוא עלה לציבור הישראלי מיליוני שקלים. 

מכיוון שמשפטית, אין אפשרות להחזיר את הכסף לקופת המדינה, העלינו בפני הפוליטיקאים שלנו את הסעיף שפוגע בכיס של כולנו ובדקנו את תגובותיהם: יאיר לפיד (ומאיר כהן בעקבותיו), בחרו לפעול בדרך מעוררת השראה כשהצהירו שיתרמו את ההפרש בין משכורת השר למשכורת הח"כ- 4,000 שקלים- לעמותת אלו"ט. שר המדע יעקב פרי העדיף לא לתרום את הכספים אך הדגיש כי זה נושא חשוב והוא בעד ״לבדוק את הנושא לעומק״. 

 "חי בלילה" - ימים ראשון-שלישי ב-23:00