שני ספרים חדשים גרמו ללא מעט הורים להרים גבה: הספרים נושאים את השמות "איך להיות מדהימה" ו"איך לעשות כסף", וזו לא טעות- אכן מדובר בספרי ילדים.

קשה להתעלם מהרמיזות השוביניסטיות הנובעות משמות הספרים והמראה שלהם: הספר "איך להיות מדהימה" מנוסח בלשון נקבה, צבע הכריכה שלו ורוד ומופיעה עליה ילדה. גם ראשי הפרקים עוסקים בנושאים שמתאימים לבנות צעירות: איך לעשות איפור שנראה טבעי, איך להתמודד עם הסמקה, הדרך לחיוך מדהים ועוד, מה שלא משאיר הרבה מקום לספק בנוגע לקהל היעד. שם הספר המקביל, "איך לעשות כסף" מנוסח בצורה מעורפלת יותר, אבל הכריכה שלו כחולה ועליה מופיע ילד שיושב במשרד גדול וגם כאן קשה לפספס למי הוא פונה.

הורים רבים לא נשארו אדישים לתוספת החדשה על מדפי חנויות הספרים: "אם קונים את שניהם מקבלים במתנה את הספר איך לא לחנך את הילדים" כתבה בציניות דפנה מרדכי. דנה כהנא כבר הייתה יותר נוקבת ממנה: "אולי עדיף לקרוא לספר איך להכניס ילדים לאטימות שכלית".

גדי ויטנר, דובר הוצאת "דני ספרים" לא מסכים עם התגובות הנוגעות לשוביניזם וגם לא עם אלה הנוגעות לתכנים: "זה ספר שקודם כל נועד ללמד בנות לאהוב את עצמן ועוסק בנושאים שמעניינים אותן אבל לא רק- גם בנים צריכים לאהוב את עצמם. הספר "איך לעשות כסף" פונה לכולם- אם רואים ילד חמוד יושב במשרד והספר בצבע כחול זה אומר שהוא רק לבנים?".

שני הספרים תורגמו והם למעשה חלק מסדרה מצליחה שנמכרת באנגליה כבר יותר משנה, הוצאת הספרים האנגלית נחשבת איכותית ומוכרת מאוד, ומיועדת גם היא לאותם הגילאים. ויטנר טוען שגם ההוצאה הישראלית מתהדרת בתכנים איכותיים משלה:  סיפוריה של סופרת הילדים המוערכת דבורה עומר וסדרת "קופיקו" של תמר בורנשטיין- לזר. לטענתו כל התכנים שמפרסמת ההוצאה ברמה גבוהה: "אנחנו מקווים שאנשים כן יהנו מהספרים וחושבים שכדאי שהם יהיו בבית של נערים ונערות".

למרות זאת, מבטיח ויטנר לא להתעלם מתגובות גולשי "חי בלילה": לקראת הספר הבא בסדרה, הטענות שנשמעו יועברו לעורכי הספר שישקלו איך לעצב מחדש את האלמנטים המאפיינים אותו, כדי למנוע תחושות הנוגעות לשוביניזם מרומז או גלוי מצד הקוראים והוריהם. 

"חי בלילה", ראשון עד שלישי, 23:00