בחצות (בין שני שלישי), כחלק מהמאבק בייבוא המוטציות והניסיון להוריד את התחלואה, נתב"ג נסגר לטיסות נכנסות ויוצאות. מי שבכל זאת ירצה לטוס, יצטרך להגיש בקשה לוועדת חריגים וכן לדאוג למטוס פרטי.

חברות ההשכרה הפרטיות כבר מדווחות על ביקוש גבוה וחלקן מארגנות קבוצות של אנשים שלא מכירים, כדי שאלה יטוסו יחד ויוזלו את המחיר הטיסה הגבוה במעט. "אני מחברת בין 2-4 אנשים כדי להקל על העלויות, בדרך כלל מקפריסין לארץ זה קרוב ל-8,000 יורו", מספרת נציגה של חברות תיירות שמאפשרת להשכיר מטוס פרטי כדי להגיע לארץ בתקופת הסגר.

ואיך מתמודדים עם ועדת החריגים? אותה חברה טוענת שאכן צריך אישור רפואי או סיבה מיוחדת, אבל בו זמנית מציעה פתרונות יצירתיים ללקוחות: "אחותך רווקה? תחתני אותה עם השכן או שתקבעי איזה משהו רפואי".

עם זאת, יש חברות שמציעות חבילה שלמה יותר, הכוללת אישור מוועדת החריגים. "אנחנו נצרף אותך לוועדת חריגים", מספר נציג של חברת תיירות. כשנשאל אם זה יקרה למרות שאין סיבה רפואית מיוחדת או הלוויה הוא עונה: "שלא יהיו להלוויות או דברים רפואיים. הכל יהיה בסדר, בנתיים אנחנו הוצאנו את כל הטיסות שלנו. לאתונה זה משהו כמו 16-17 אלף דולר".