מערכת "חי בלילה" ממשיכה בכל הכוח עם הפרויקט המיוחד שלה - "שקל עשרים לשעה", שפועל למען העלאת שכר החיילים בשירות סדיר. אתמול (רביעי) הוגשה הצעת החוק של חבר הכנסת אלי כהן מסיעת הליכוד, להשוות את שכר חיילי החובה למחצית משכר המינימום.

"אם גנץ היה גיבור, הוא היה נותן כסף לחיילים לפני שהוא נותן לפנסיונרים. בשכונה בה גדלתי קודם כל אתה צריך לדאוג לחלש", אמר חבר הכנסת כהן. הצעת החוק הזו נפלה, אבל לדבריו של חבר הכנסת לשעבר איתן כבל, זה לא אומר שהכל אבוד. "יש קריאה שנייה ושלישית, ובפירוש עוד אפשר לשנות את המצב". 

מערכת "חי בלילה" פנתה אל חברי הכנסת בניסיון להבין מה עמדתם לגבי ההצבעה לתקציב המדינה הקרוב ואם הוא לא יכלול תוספת שכר לחיילים בסדיר, ומהתשובות שנמסרו - עולה כי יש הסתייגות מעמדה ברורה.

לאחר ש-53 חברי כנסת התנגדו להעלאת שכרם של חיילי צה"ל, נדב בורנשטיין פתח את התוכנית האחרונה עם מונולוג בו הקריא את שמותיהם וביקר את החלטתם: "יש לי מילה להגיד לכולכם - תתביישו. אתם יודעים שצריכים להעלות את שכר החיילים ובזמן אמת אכזבתם לא רק אותם, אלא את כולנו". 

ח"כ איתן גינזבורג (כחול לבן) ענה בהיסוס: "אני אצביע לתקציב המדינה כפי שתגבש אותו הקואליציה. אנחנו עדיין מחויבים להעלאת שכר החיילים, אמרנו שנעשה את זה ונדאג גם לזה". כשנשאל אם תקציב המדינה לא יכלול את העלאת השכר האם עדיין יתמוך בו או לא, הוא השיב בשתיקה.

סגן השר אביר קארה, ימינה: "תקציב המדינה סגור אנחנו כבר דנים עליו בוועדות, השאלה הזו התאימה לפני חודש. היא לא מתאימה עכשיו".

ח"כ רם בן ברק, יש עתיד: "אני לא רוצה לשתף אותך, זו סוגיה מורכבת, אני דן בזה בוועדה שלי ויכול להיות שיהיה בשלבים, יכול להיות שלא".

חבר הכנסת לשעבר, איתן כבל מוסר: "שום דבר לא סגור. עם כל הכבוד למה שנאמר פה, התקציב יכול להשתנות עוד כמה וכמה פעמים בקריאה שניה ושלישית בה כל אחד בא וחוטף מהתקציב כפי יכולותו. בסיטואציה מסוימת יש חברי כנסת שאולי עושים קולות שיכולים לאיים שלא יצביעו בעד דבר כזה או אחר. אני לא יופתע אם בקואליציה מנסים להציע לחברי כנסת מהאופוזיציה 'אם תצביעו איתנו אנחנו ניתן לכם א, ב, ג'".