מקור התופעה באוניברסיטת MIT היוקרתית שבמסצ'וסטס, ארצות הברית, שם נפתחה לראשונה קבוצת וידויים בפייסבוק במטרה לתת לסטודנטים הזדמנות לפרוק באנונימיות את כל מה שיושב להם על הלב, מבלי לפגוע בתדמיתם. כעת התופעה הזאת הגיעה גם לארץ וניתן למצוא קבוצות של סטודנטים, חיילים, ודתיים המזמינות גם את הציבור הישראלי להוריד אבן מליבו. בראש אותם העמודים יש קישור למסמך שדרכו אפשר לפרסם פוסט בעילום שם.

אחד ממנהלי קבוצת וידויים לחיילים מסביר מה עומד מאחורי הרעיון: "חשבנו שאם יש את זה לכל האוניברסיטאות צריך שיהיה את זה גם לצבא, אני חושב שבצה"ל יש וידויים קצת יותר רציניים ממה שיכול להיות באוניברסיטאות. רוב הוידויים הם בעיקר לשעשוע, יש גם אנשים ששולחים וידויים כדי לקבל תמיכה". תחת מעטה האנונימיות, מתפרסמים לעיתים גם פוסטים שנויים במחלוקת, ומנהלי הקבוצות עומדים לא פעם בפני דילמות לגבי פרסומם: "היה חייל ששלח וידוי על זה שהוא ניסה להתאבד פעם אחת, הוא לא פירט יותר מדי, פשוט אמר איפה ומתי זה היה, ושלא כל כך התייחסו אליו. היה ממש שיח אם לפרסם או לא ובסוף החלטנו שכנראה הוא רוצה שזה יתפרסם ושיהיה מי שיקשיב".

לעמוד הפייסבוק של "חי בלילה"

מנהל קבוצת הוידויים של אוניברסיטת בן גוריון שופך אור על קנה המידה של התופעה: "מגיעים בין 800 ל-1000 וידויים ביום, קיבלתי עד עכשיו בערך 25 אלף, אז נראה שזה די פופולרי". בנוסף, מציין המנהל שלמרות האופי המיני של חלק מהווידויים, לא מדובר בעמוד הומוריסטי, וישנם קווים אדומים מאוד ברורים. "אני לא אעלה דברים עם שמות של אנשים או שיימינג למרצים". 

>> לוח שידורים ערוץ 12 

"חי בלילה": ראשון עד חמישי ב-23:15, קשת, ערוץ 12