כפי שפורסם לראשונה ב-mako, לין חלפון, ישראלית בת 26, נעצרה בחשד להונאת בעלה המיליונר, איש העסקים ריצ'רד רפפורט בן ה-77. חלפון שמואשמת במספר סעיפי אישום וביניהם ניצול קשישים והונאה מאורגנת, טוענת שכנופיית מיסטיקנים הפעילו עליה לחץ, והיא הייתה נתונה לסחיטה. אמש (מוצ"ש) אחרי שתיקה ארוכה, רפפורט סיפר בראיון ראשון ובלעדי ל"חי בלילה", על הרומן המפתיע, על הפגיעה הקשה שחטף ואיך למרות הכל הוא עדיין חושב עליה.

"חשבתי שהיא יפהפייה", סיפר רפפורט לנדב בורנשטיין, "היא הייתה טבחית מדהימה, היא הכינה אוכל מרוקאי. היינו נשואים רק חודשיים וחצי, שלושה. ממש רציתי להאמין לה כי באמת אהבתי אותה. הייתי בשוק, הייתי עצוב והתאכזבתי מאוד כי בטחתי בה ממש עד הסוף המר".

רפפורט, שהונו מוערך בכעשרות מיליוני דולרים, הוא יהודי שאוהב את ישראל ותורם קבוע. בשנים האחרונות הוא תרם לשיקום הדרום הבוער והוא אורח מבוקש בכנסת. הוא הכיר את חלפון הצעירה ממנו בחמישים שנה בעגלות בקניון, כשנה וחצי לפני שהתחתנו. הוא התרשם ממנה מאוד, והשניים התחילו לצאת למרות פער הגילאים הגדול. "אמרתי ללין שהחברים הישראלים שלה יצחקו עליה כי את מתחתנת עם זקן כמוני. היא ענתה לי: 'ריצ'רד, יש לי נשמה זקנה ואתה כל כך אתלטי'. אז אמרתי שחברים שלי יצחקו עליי ויגידו שהיא מנצלת אותי, שאני 'שוגר דדי' וכדומה. היא אמרה 'למי אכפת מה אנשים חושבים, רק אנחנו חשובים'".

לין הלנה חלפון (צילום: FOX13)
"התכוונתי להישאר איתה כל עוד היא תרצה בכך". לין חלפון | צילום: FOX13


חלפון התחילה ללחוץ על חתונה, ורפפורט שפחד שתגורש מארצות הברית, הסכים. השניים התחתנו באוגוסט 2019 ללא ידיעת בני משפחותיהם. "היה צריך לטפל במצב מבחינת היכולת שלה להישאר לטווח ארוך בארצות הברית. רציתי שהיא תישאר פה, לא רציתי לאבד אותה או שיגרשו אותה, וחשבתי שהדרך הכי טובה היא להתחתן, למצוא עורך דין לענייני הגירה ולהסדיר את המעמד החוקי שלה. בהחלט התכוונתי להישאר איתה כל עוד היא תרצה בכך".

רפפורט ממן לה עסק לעיצוב תכשיטים אחרי שהצליחה לשכנע אותו, והשניים נסעו לפגישות עם ספקים בחו"ל, על חשבנו כמובן. "היא חלמה על העסק הזה, כל החיים שלה עמדו להשתנות. היינו צריכים לנסוע יחד והיא מאוד התלהבה". אבל אז, רפפורט גילה את האמת הכואבת. חלפון ניסתה למשוך מיליון דולר בשלושה שיקים של 300 אלף דולר ללא אישורו. לפקיד הבנק היא הסבירה שזה עבור יאכטה שהיא רוצה לרכוש כמתנה לבעלה, אך פקיד הבנק סירב לאשר את המשיכה. היא לא עצרה שם וניסתה למשוך סכומים קטנים יותר, ואפילו הסכימה לשלם עמלה כפולה כדי להשיג את הכסף.


"חוץ מהמוות של אבא שלי, זה היה הדבר הכי טרגי שקרה לי. לא הבנתי למה היא עשתה את זה כשהיה לה פה הכל, כל מה שהיא צריכה, עסק שהיא חלמה עליו, כל החיים שלה עמדו להשתנות. זה ריסק אותי, באמת אהבתי את לין. ואתה יודע מה? אני חושב עליה כל יום יותר מאשר על הכסף שהפסדתי".

הערב ב"חי בלילה" (אחרי MKR המטבח המנצח, קשת 12), ישודר חלקו השני של הריאיון עם ריצ'רד רפפורט, על כנופיית המיסטיקנים שגרמו לה לכאורה לבצע את מעשה העוקץ, ומה קורה עם לין חלפון מאז המעצר בכלא השמור.