אתמול (רביעי) דווח כי תושבי קריית שמונה מתלוננים על ניהול כושל של מבצע החיסונים בעיר, ובאים בטענות למקורבים לעירייה ונושאי תפקידים בכירים שמקבלים קדימות בתור לחיסון.

בעיר הצפונית ניהלו מאבק שלם בכדי שהמדינה בכלל תאפשר פתיחה של מתחם כזה שישרת את תושבי קריית שמונה והסביבה. אלא שמאות תושבים שהוזמנו הבוקר להתחסן נשלחו לביתם אחרי שעודכנו כי כל המנות אזלו. תושבים שהגיעו למתחם החיסונים מספרים שבזמן שאזרחים רבים שזכאים לחיסון המתינו לתורם, שוטרים ניצלו את מעמדם ודאגו לחסן מקורבים שאינם זכאים לקבל חיסון בשלב הזה.

"אני הולכת לדנצינגר, איפה שאמרו שמתחילים לקבל חיסונים ומגלה שם את כל הצעירים של הקריה", סיפרה אמש ר' ממתינה לתור לחיסון, לחי בלילה, "אין מבוגרים, אין חולים כרוניים - יש מלא שוטרים עם בני משפחה ולנו לא עונים. מה קורה פה? מישהי יצאה ושאלתי אותה 'איך התקבלת? איך התחסנת? את לא חולה כרונית ואת לא בת 60' והיא ענתה לי 'אני התקשרתי ואמרו לי לבוא'. טענתי שזה לא יכול להיות".

והיא מקורבת?
"כן בטח שהיא מקורבת, מקורבת מאוד. מי שקרוב לצלחת אוכל ומי שלא יסבול ויחכה? משהו בהתנהלות שם לא היה מסודר".

חיסון, קורונה, חיסון לקורונה, מזרק, זריקה (צילום: יונתן זינדל, פלאש/90 )
"אין מבוגרים, אין חולים כרוניים - יש מלא שוטרים עם בני משפחה ולנו לא עונים" | צילום: יונתן זינדל, פלאש/90

אחד מאותם מקורבים שלפי התושבים התחסן, הוא תושב העיר בן 50 שלא נמצא באוכלוסיית סיכון, להפך - הוא אפילו ספורטאי. התושבים טוענים "הוא מקורב מאד לשוטרים בעיר". בשיחה עם "חי בלילה" הוא מודה שקיבל חיסון. "היה איזה קשיש והכניסו אותי על הדרך", מודה ס', שהתחסן בניגוד להנחיות. "שאלתי אם אפשר להתחסן ואמרו לי 'אתה בקופת חולים כללית?' וכשעניתי כן אמרו לי להיכנס וחיסנו אותי".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "השוטרים אינם קובעים את התור לחיסון ו/או את הזימון לחיסונים, שמצוי באחריות גורמי הרפואה בלבד ומקרים מעין אלו אינם מוכרים לנו".

מעיריית קריית שמונה נמסר בתגובה: "אנחנו מגנים כל ניסיון לעקוף תור או לזכות בחיסון לפני שמוודאים שזקני עיר והאזור מתחסנים. אין נו את הסמכות, אך ראש העירייה הנחה את אנשי העירייה לסייר ולפקח על הנעשה מקום ולוודא שלא ישנו תקלות כמו אלה".