אתמול ב"חי בלילה" הבאנו את סיפורו של גבר ישראלי שחיפש סטוץ בפייסבוק ונחשף. מסתבר שלא מדובר במקרה יוצא דופן: מקרי הגירושים באירופה הקשורים לשימוש ברשתות חברתיות מתרבים, והמספרים מצביעים על עליה של 30 אחוז בשנה האחרונה.

עו"ד יעקב בלס, מומחה לדיני משפחה, מסביר שלא מדובר רק בסטטיסטיקה אלא בתופעה שתופסת תאוצה. במסגרת עבודתו הוא חווה את השלכותיה מדי יום: "אני מרגיש את המגמה היטב. מאז החלה הפריחה של הרשתות החברתיות אנחנו עדים לריבוי סכסוכים בין בני זוג, דבר המהווה עילה לגירושין וזה לא היה כך לפני. זאת ממש תופעה", הוא מספר.

הדוגמאות לבגידות מגוונות ולפעמים הן אפילו לא חייבות להתרחש בפועל. בלס מציג מקרה של גבר שראה תמונה שאשתו העלתה לפייסבוק וטען שהיא לא הולמת, מה שהיווה עילה מבחינתו לפירוק הנישואים. מקרה אחר שהציג קשור למנהג ברכות ימי הולדת על הוול של בעל השמחה: גבר שראה על הוול של אשתו ברכה מבחור שעובד איתה, בסופה הוא כינה אותה "אהובתי". הוא לא היסס ולא התאמץ לבדוק אם אכן קרה משהו בין השניים והתגרש ממנה. עו"ד בלס מסביר שהרציונל העומד מאחורי מקרים מהסוג הזה קשור לתחושות של בן הזוג ולא בהכרח למה שקורה בפועל: כל מקרה כזה מעלה את מפלס החרדה גם אצל גברים וגם אצל נשים, מה שפוגם בקשר עוד יותר וכך זה הופך למתכון בטוח לגירושים.

על מנת שנשמור על חיי הזוגיות שלנו ולא נזדקק לשרותיו, מעלה בלס שתי נקודות אליהן צריך לשים לב: ראשית, חשוב לבדוק מי החברים שלנו בפייסבוק. לפעמים הסיטואציה מתגלגלת מבלי שנעשה שום דבר רק בגלל שאפשרנו לאנשים הלא נכונים להשפיע על חיינו. בנוגע לזוגיות ההמלצה שלו מסתכמת במילה אחת: כבוד. כל אחד צריך לשמור על הכבוד של בן זוגו, זה התנאי הבסיסי בעיניו למערכת יחסים תקינה.

"חי בלילה", ראשון עד שלישי, 23:00