לקראת יום הזיכרון לשואה ולגבורה פרסמה "הקרן לרווחת נפגעי השואה" את הנתונים הכואבים: 1 מתוך 4 ניצולים חי מתחת לקו העוני, 50 אלף אנשים בסך הכל. ביחידת ההסרטה של דובר צה"ל החליטו לעשות מעשה והכריזו על קמפיין חדש להעלאת המודעות - "סלפי עם ניצול". כדי להפיץ את הבשורה הכינו סרטון מיוחד שקורא לבני הדור הצעיר להצטלם לתמונה משותפת עם ניצול שואה שהוא מכיר ולהעלות לאחת מהרשתות החברתיות בצירוף שמו, גילו ומקום מגוריו, עם התיוג "we are here".

"זה לא מוסרי"

הקמפיין גרר תגובות שונות ברחבי הרשת והפך במהירות לשנוי במחלוקת. היו שטענו שמדובר ביוזמה חשובה ורלוונטית: "כל פעילות ותשומת לב לניצולי שואה מבורכת. כל הכבוד לצה"ל", כתבה ליאורה ענבר. תגובות דומות הגיעו אפילו מגולשים ממדינות שונות מעבר לים, ביניהן אורוגוואי, ספרד וארה"ב.

אבל לצד התומכים היו גם כאלה שתהו למה דווקא צה"ל צריך להתעסק בנושאים כאלה כשזה למעשה תפקיד המדינה. היו שהזכירו את המצב הכלכלי הקשה של הניצולים: "קודם שיצאו מהעוני הנגרם להם מאי-קבלת הכסף הגרמני", כתב הגולש סטפן והסביר שזה אפילו לא מוסרי. אוריאל דסקל, לעומתם, בחר להתבדח וכתב "חפשו יהודי זקן ותעשו איתו סלפי. בפקודה!".


 עוד בתכניות קשת:

 

"חי בלילה", רביעי - חמישי ושבת, 23:00