לקראת הבחירות הקרובות  "מחאת הארנונה" עולה לכותרות וזועקת למעשה את הצעקה של כל משלמי המיסים. המחאה קוראת לממשלה להתערב ולעשות סדר בשוק הפרוץ של תשלומי הארנונה לעיריות. מחקירת העניין עולה כי מדי שנה כולנו זורקים אלפי שקלים על פיר האשפה, הכניסה לבניין, חדר המדרגות ושטחים ציבוריים נוספים המגולמים במחיר הארנונה שלנו, וכל אלו באותה העלות בדיוק שאנו משלמים על השטח בו אנו מתגוררים. 

הזמנו את עמרי שמעון, מראשי מחאת הארנונה כדי לתאר בפנינו את המציאות העגומה שמצליחה להוציא כל כך הרבה אנשים לרחובות: "לעיתים מוסיפים חמישים אחוזים לשטח הדירה בגלל שטחים כמו מרפסת, חדר מדרגות ורשימה ארוכה ובזויה של מקומות נוספים. בנוסף לזה מכפילים את המטרים הנוספים בעלות הכי גבוהה כאילו שאנחנו מתגוררים במקומות האלה". בנוסף מסביר לנו שמעון שאחד הדברים הכי מקוממים בסיפור הזה הוא שארנונה היא למעשה מס לכל דבר, אך בניגוד למיסים אחרים, הוא איננו נקבע באופן ארצי, אלא על ידי צו ארנונה מקומי שקובעת כל עירייה על פי שיקול דעתה.

>> עקבו אחרי "חי בלילה" בפייסבוק

אז איך גורמים לשינוי?

מובילי המחאה מסבירים כי שינוי אמתי יכול להגיע רק על ידי התערבות של משרד האוצר בעניין.  כמו כן אומר לנו עמרי שמעון: "אני מקווה שעד מאי הקרוב נוביל לשינוי ושהבחירות לא יעכבו אותנו". גם מערכת "חי בלילה" רואה במחאה מאבק ראוי וצודק. וקוראת לפוליטיקאים הצופים בתכנית להוביל את השינוי ולעשות אחת ולתמיד סדר בארנונה כדי שכולנו לא נשלם כל כך הרבה לחינם.

 "חי בלילה" - ימים ראשון-שלישי ב-23:00