לפני מספר חודשים, המעצבת דניאלה שלום פירסמה בעמוד האינסטגרם שלה שמלת כלה חדשה. לדבריה של דניאלה, היא עבדה זמן רב על העיצוב והתפירה, ואפילו הטיסה לארץ דוגמנית לטובת צילומים מיוחדים. מבחינתה של המעצבת זו ללא ספק שמלת הדגל שלה.

דניאלה הייתה המומה לגלות עיצוב שנראה כמו העתק עלה בעמוד האינסטגרם של מעצב שמלות הכלות עובד כהן: "התחלתי לקבל טלפונים והודעות מכלות וקולגות שאומר לי 'העתיקו שמלה שלך', נכנסתי לסטורי של עובד כהן וראיתי את השמלה שלי אחד לאחד". בנוסף לכך, לטענתה של דניאלה, השמלה הזאת קיימת כבר זמן מה ונלבשה ע"י לא פחות מ-15 שמלות.

>> לעמוד הפייסבוק של "חי בלילה"

ליאור צחור יצאה לבדוק את השמלות והגיעה לסטודיו של עובד כהן שם טענו העובדים במקום שמדובר בעיצוב שלו, מקורי וייחודי שהמעצב הגה בעצמו. למרות זאת, דניאלה טוענת שמדובר בהעתקה, וטוענת שהמעצב ראה את השמלה בעמוד שלה ויצר העתק שלה. בתחילת השבוע, דניאלה שלום הגישה מכתב התראה למעצב עובד כהן בו היא דורשת פיצוי של חצי מיליון שקלים ובנוסף לכך גם הבהרה לציבור שמדובר בשמלה ובעיצוב שלה.

תגובותו של המעצב עובד כהן:

"אני לא מכיר את המתלוננת ולא את הדגמים שלה, לא את האינסטגרם שלה ובטח לא את הפייסבוק שלה. יש לי מספיק רעיונות והשראות ובטח שאני לא זקוק לרעיונות של המעצבת הזאת. חבל מאוד שאנשים קטנים מנסים לרכוב על גבם של אנשים גדולים ומעצבים ותיקים על מנת להתפרסם. נכון שלפעמים אנחנו עובדים עם אותם חומרים ועם אותם בדים, אבל בטח שאני לא צריך את ההשראות שלה או הרעיונות שלה. אני מאחל לה שתהיה לה עונה טובה ושהיא תתעסק בלמכור ולעצב שמלות ותפסיקי להאשים אנשים אחרים בהעתקת שמלות".

תגובות של עו"ד דין יריב ואקנין, עורך דינה של המעצבת דניאלה שלום:

"השראה היא בעצם לראות משהו ולקבל ממנו רעיון. כאן לא מדובר בהשראה, מדובר בהעתקה ברורה. מדובר באותם מוטיבים ובאותה שמלה למעשה שמועתקת אחד לאחד. מדובר לכל הפחות בהעתקת 'קוף' כפי שכינה זאת המשפט, בה לא הושקעה שום מחשבה מטעם המעתיק לכאורה והשמלה הועתקה אחד לאחד".

 "חי בלילה": ראשון עד חמישי ב-22:40, קשת, ערוץ 12