היא-לי אמיתי שירתה בבית הספר הטכני בחיל האוויר ובראיון לחי בלילה היא סיפרה שנפלה קורבן להתעללות בבסיס. "לפני 5 שנים כששירתתי בבסיס, חוויתי התעללות מכמה בכירים", סיפרה היא-לי. "בעטו בי, ובאחת הפעמים שביקשתי שיפסיקו להרביץ לי- שפכו עליי מים רותחים. תפסו אותי וגררו אותי על אספלט, החולצה שלי התרוממה וכל הגב שלי היה שריטות. קיבלתי אגרופים וחזרתי הביתה עם סימנים כחולים בכל הגוף. ככה נראה השירות שלי באותה תקופה".

כמה זמן זה נמשך?
"משהו כמו חודשיים".

החיילת שעברה התעללות (צילום: חי בלילה, קשת12)
צילום: חי בלילה, קשת12

איך ממשיכים לחזור לשרת יום אחרי יום כשזה מה שחווים בבסיס?
"לא מצליחים. המצב הנפשי שהגעתי אליו היה ממש קשה. ברמה שכל השיער שלי בצד של הראש התחיל לנשור והתחלתי טיפולים אצל רופא עור. הגעתי לסיטואציה של דחק ולחץ נפשי קשה. סבלתי מהתקפי חרדה וביקשתי מהמפקד קצת לאוורר אותי מהעומס והוא לא התחשב כלל, ההפך, הוא העמיס עליי עוד ועוד. בסופו של דבר קרסתי".

מה קורה כשמגיעים הביתה בסוף השבוע וההורים רואים את זה?
"הם כועסים בטירוף ומרגישים חסרי אונים. הם רואים אותי נובלת, מאבדת את עצמי ומרגישה חלשה וחסרת אונים מול המערכת הזו".

היא-לי סיפרה כי המפקד שלה, שמשרת בבסיס עד היום, לא האמין לה: "הוא אמר לי 'את בטח מתגרה בהם אז מגיע לך'. כשעליתי לדרגות בכירות יותר, המפקד הבין שהוא נכנס לסיטואציה בעייתית ודי ניסה לטייח את העניין, ואז זה השתנה ל'אני לא מאמין לך, אין מכות אצלנו בבסיס'. כל שרשרת הפיקוד מודעת למה שקורה בבסיס".

הסיפור של היא-לי נחשף אחרי שהבוקר (ד'), הודיעה הפרקליטות הצבאית כי עשרה אנשי קבע בבסיס, כאשר הבכיר ביניהם הוא רב-סרן, יועמדו לדין משמעתי. "זה יותר הרתיח אותי ברמה האישית ששום דבר לא השתנה מאז", אמרה אמיתי בתגובה והוסיפה: "זה מקומם".

תגובת דובר צה״ל:
המקרה המדובר אינו אותר מפאת פרק הזמן הארוך שעבר מאז השתחררה החיילת.
באשר למקרים האחרונים, חשיפת מקרי האלימות בבסיס הטכני נעשתה ביוזמת המפקדים, אשר פנו למצ״ח וביקשו לחקור אירועים אלה.
חיל האוויר מוקיע אירועי אלימות ומטפל בהם בחומרה רבה. כל מקרה מטופל לגופו בהתאם לחומרתו.