"הם הביאו איתם חרא בלבן. זאת העדה היחידה שהתפלחה לארץ. שום תרומה, שום כלום. עמה אחד גדול". לא, זהו לא טוקבק אקראי ששלפנו ממעמקי האינטרנט, זהו קטע קצר מתוך המופע החדש של אלי יצפאן, שהצליח להרגיז לא מעט תימנים שהגיעו לצפות בו. "יש להם מרק נכון?", המשיך הקומיקאי כשברקע הקהל צוחק, "מרק רגל, ברך, עצם, קרסול. כל מה שאורתופד מטפל הם עשו מזה מרק. למה? זה זול, זה זול". 

בני העדה התימנית שהגיעו למועדון הזאפה בתל אביב כדי לצחוק יצאו מההופעה דווקא פגועים ומתוסכלים. "אני ומשפחתי לא נלך יותר להופעות של אלי יצפאן", אמר נאור שרעבי, שנכח בהופעה, "אסור לתת לגיטימציה לגזענות הזאת, זה ממש מביש ופוגע בהרבה אנשים". 

הקהל התימני נגד יצפאן  (צילום: מתוך "חי בלילה", קשת12)
אסור לתת לגיטמציה לגזענות של יצפאן" | צילום: מתוך "חי בלילה", קשת12

"אני חושבת שאתה צריך להתבייש באיך שאתה מתבטא ואיך שאתה מציג את העדה הזאת", אמרה עמנואל סופי נגר במסר ישיר ליצפאן, "העדה התימנית היא עדה מקסימה ויש בה מורשת, ואני מזמינה אותך להיכנס לתימנים הקבוצה הרשמית בפייסבוק תהיה לך גם הזדמנות להתנצל". 

נציגי העדה התימנית דורשים מהקומיקאי להתנצל על הדברים, אבל בשיחה עם מערכת חי בלילה עולה שהקומיקאי הוותיק לא ממהר לשלוף את שק הסליחות. "דיברתי איתם והסברתי להם שזה בהומור", אמר על הטענות שהועלו כלפיו, "אני אוהב אותם וכל החברים שלי תימנים, אייל גולן ומרגול. זה קטע קומי. אני שונא תימנים? אני יורד על פרסים ועל עיראקים, זאת ההצגה שלי, לא חובה לבוא. זה טיפשי, זה לא הגיוני וזה דבר מטומטם".