כולנו שמטנו את הלסתות כשהעיתונאי ומגיש החדשות גדי סוקניק הוריד את מסכת הדב מעליו, אחרי אינספור השערות וספקולציות, שאף אחת מהן לא הייתה השם שלו. עוד לפני שסוקניק נחשף, חברי פאנל המומחים הודו שתחפושת הדב היא הכי קשה לפיצוח והם עדיין לא הצליחו לגבש דעה מוצקה לגביו.

מיד אחרי החשיפה אמש (חמישי) העיתונאי הגיע לאולפן של נדב בורנשטיין בחי בלילה וסיפר איך שכנעו אותו להשתתף בתוכנית: "האמת שהיה קל מאוד לשכנע אותי", הודה סוקניק, "כי אחרי כל כך הרבה סיבובים לאורך עשרות שנים, כשאמרו לי שיש מוזיקה וצריך לשיר ולא ידעו מי אתה, זה היה בשבילי וואו". עוד סוקניק סיפר כי לא היו לו חששות להיחשף, ואחרי החשיפה הוא קיבל אינספור הודעות: "עשיתי הרבה דברים בחיים בתקשורת, ומבול כזה של תגובות כמובן לא היה מעולם". 

הדב – "Piano Man" (צילום: מתוך "הזמר במסכה", קשת12)
סוקניק בתחפושת הדב | צילום: מתוך "הזמר במסכה", קשת12

סטטיק אמר שאתה לא זמר. נעלבת?
"לא, להפך. היה לי ברור מההתחלה שיש לי כאן בעיה כי אני לא זמר ואני לא יודע לשיר. אני לא מזייף אף פעם אבל אני לא זמר, והיה לי די ברור שינפו אותי די מהר כי הנחתי שיביאו אנשים שיודעים לשיר", אמר איש התקשורת. "כשלקחתי את זה בחשבון, אמרתי שאם אני אשרוד סיבוב יהיה כבר טוב. כשגיליתי שאני המודח השלישי הייתי מאושר, והייתי מאושר גם מזה שיצאתי מהתחפושת הזאת כי הזעתי שם כמו סוס, טפטפו לי מים לתוך העיניים והייתי גם בלי משקפיים גם, לא היה פשוט".

עשית חיים קשים לפאנל המומחים. למה אתה חושב שהיית הניחוש הכי מבלבל?
"אני מניח שאיכשהו אף אחד לא העלה על דעתו שאני - בכל זאת בעל דימוי רציני - אעשה דבר כזה. דבר שני, בהפקה קצת ניסו לעשות את הקול שלי קצת פחות מזוהה כי הם היו בטוחים שבשנייה יזהו אותו. כששמעתי את הביצוע הראשון אמרתי 'איך הם לא עלו עליי?'. אבל הרמזים היו קשים, אין ספק, אני לא יודע אם הייתי מפצח אותם בעצמי".

בנוגע לבחירה המפתיעה של השיר הראשון, "I'm Too Sexy", הסביר גדי שהיו לו כמה אפשרויות בחירה, אבל זה השיר שהוא בחר בסופו של דבר: "זה אני, תמיד רץ מקצה אחד של הסקאלה לקצה השני. הלכתי על משהו שלכאורה לא תזהו אותי איתו. מה אכפת לי לעשות פרובוקציה", המשיך גדי, "וזה חלק מהעניין שישר אמרתי כן, לא היו צריכים לשכנע אותי כי אני אוהב לעשות דברים בלתי צפויים שמרגשים אותי". ומי בכל זאת ידע? "אף אחד", הדגיש המגיש. "אני מנוסה בלשמור סודות, גם בצבא, גם כעיתונאי, ולמדתי כבר שאם רק אני יודע זה הכי בטוח, אחר כך לך תדע". 

ואיזו הפתעה חיכתה לגדי באולפן? חנן, בנו של גדי שמתגורר בסן פרנסיסקו, עלה על הקו וסיפר על ההפתעה כשראה את אביו במקרה מתחת לתחפושת הדב: "זה היה פתוח לי ברקע, אני בכלל יושב ועובד באמצע היום בלי ווליום בטלוויזיה, ופתאום ראיתי אותו מוריד את המסכה וקלטתי שזה הוא. נראה לי שבהחלט היה הלם, אם כבר הייתי מהמר על המלפפון החמוץ", צחק חנן.

השובבות הזאת והשירה מתאימות לו?
"בגדול שום דבר לא מפתיע אותי לשום כיוון, זה כבר משהו שאני יכול להגיד", אמר חנן. "לגבי השירה, גם אני לא ידעתי, אבל ידעתי שיש כישרון מוזיקלי". 

הפרזנטור של הקורונה (לשעבר)

ובנימה רצינית יותר, אם נשים בצד את סוקניק היה הפרזנטור של משרד הבריאות, עוד כשנגיף הקורונה התפרץ בסין וחששו שהוא הולך להגיע לישראל. הוא הסביר לישראלים מה צריך לעשות: לרחוץ ידיים, להתעטש הצידה ולשמור מרחק. אבל מהר מאוד הוא הבין שלא הכל כפי שהוא נראה: "די סמוך לכל התשדירים האלה הבנתי שהכל תרמית, שיש פה טירוף מערכות, שיש פה ממשלה מטורללת שפשוט לא שולטת בעניינים, שהכל ספינים, הכל שקרים, כל נתון שניתן הוא מעוות ולא אמיתי, והשיא עכשיו הוא הסגר הפשיסטי הזה שהוטל שלא לצורך רק כדי להציל את ראש הממשלה מהמשפט שלו, כדי להרחיק אותו מאימת הדין. זה כל מה שקורה", התרעם גדי.

"אזרחים טובים של מדינה שנהגו יפה מאוד בחודשים הראשונים, הבינו שהכל פייק", המשיך. "גם אין טעם להאשים את האזרחים, עושים צעדים מטורללים, וחושבים שזה ישפיע, ואם זה לא משפיע מאשימים אותם. השלטון מטורף. אנחנו מספקים את הלחם השעשועים כמו שעשיתי הערב, אבל בואו נחזור למציאות".