קופנגן, תאילנד

נתחיל בארוחות הבוקר באחד המקומות הנפלאים בעולם להתחיל בהם את היום, מסעדת Longtail beach resort בקופנגן שבתאילנד. המסעדה הזאת מגישה את ארוחת הבוקר הטובה ביותר בתאילנד לדעת רבים, כל המנות בה מוגשות במעין סירות במבוק קטנות ומנת הדגל היא ללא ספק מנת הטאקוו (TAKOH) - קמח טפיוקה מעורבב עם קרם קוקוס מקוקוסים שהם קוטפים באותו בוקר מעצי האי. האמת, מה זה משנה מה אוכלים מול נוף משכר כמו זה שיש רק בתאילנד.

מחיר - 11 ₪ לפודינג בתוספת פירות

בנגקוק, תאילנד

פאד תאי

המוסד הבנגקוקי המפורסם לפאד תאי, אחת המנות התאילנדיות המפורסמות ביותר. אל תתקשרו להזמין מקום, כי זה יהיה מביך בערך כמו להזמין מקום בחומוסייה. המקום פשוט, ולא מתעסק בשטויות, אווירה רועשת, פאד תאי בכמה גרסאות וזה הכל. הגרסה הבסיסית עולה 25 באהט, עד 120 באהט לפאד תאי עם תוספות.

מחיר- בין 2-15 ₪ לקערת פאד תאי

המנות הפופולריות ברשתות החברתיות (צילום: מתוך חי בלילה, שידורי קשת)
הפאד תאי שמשגע את פנגקוק | צילום: מתוך חי בלילה, שידורי קשת

הו צ'י מין סיטי, ויאטנם

מרק פו

למרות השם המוזר, Pho 2000 היא המסעדה שמגישה את מרק הפו הכי טוב בויאטנם. אפילו ביל קלינטון טעם בה את מרק הפו הראשון שלו. מרק פו הוא אוכל רחוב ויאטנמי המבוסס על אטריות אורז או אטריות ביצים, עוף או בשר, עשבי תיבול ותבלינים דומיננטיים כמו כוכבי אניס, זרעי אניס, הל, קינמון, ג'ינג'ר וציפורן. עורמים בתחתית הקערה עשבי תיבול ואת אטריות האורז ואז יוצקים עליהם את המרק הלוהט.
מסתבר ששם המרק נלקח מצרפתית בדומה ל-פוט או פו ,תבשיל צרפתי שמשמעותו סיר על האש. חיילים צרפתים מתחילת המאה הקודמת שהיו בויאטנם היו מזמינים "פו", אש, בגלל האדים הלוהטים שהיו יוצאים מהמרק.
מחיר- 4 ₪ לקערת מרק

ניו דלהי, הודו

פרנטה

את הלחם ההודי המטוגן והממכר תוכלו למצוא בכל רחבי ניו דלהי, אבל הטוב ביותר, כך מספרים, נמכר בדוכן the Paranthe wali gali באמצע השוק באזור צ'אנדני-צ'אוק (Chandni Chowk). אפשר לבקש לחם ממולא בבשר או אפילו בפורמט פיצה, אבל היינו ממליצים ללכת על המקור ולנסות אותו כמו שהוא, לפחות בפעם הראשונה.
מחיר- 10-20 ₪ ללחם רגיל או ממולא

דרהמסלה, הודו

באגסו קייק

כל מי שחזר מדרמסהלה בהודו מתגעגע לטעם של הבאגסו קייק. בצפון הודו שוכן הכפר הקטן באגסו (Bhagsu) מולדתה של ה"באגסו קייק" - תחתית ביסקוויט פריך וחמאתי, שכבת ריבת חלב שמכינים במקום בסירי ענק ומעל הכל שכבה שמנמנה של שוקולד מריר.
מחיר- 1.5 ₪ לחתיכת עוגה

A photo posted by Tomer Amar (@tomera209) on


"הכי טעים בעולם" עם נדב בורנשטיין - ימי רביעי ב-22:40 בערוץ 2, קשת