הווריאנט החדש מביא איתו גל תחלואה נוסף, ובכל יום עוד מדינה הופכת לאדומה והמתווה מתעדכן ומתחדש בהתאם. השיח הציבורי על נחיצות פעילות נתב"ג בתקופה הזאת גובר – והציפייה היא שהפיקוח על השבים לארץ יהיה קפדני ומהודק ביותר, אלא שפועל - נראה כי זה הוא כלל לא המצב.

נכון להיום, כל ישראלי שנוחת בנתב"ג צריך לבצע בדיקת קורונה, לאחר מכן הוא מקבל צמיד המהווה אישור כניסה לארץ ורק אז הוא רשאי לצאת מחוץ לשדה התעופה. אלא שירדן, ישראלית שנחתה בימים האחרונים מחו"ל טוענת כי אחד העובדים ניגש אליה והציע לה לוותר על הבדיקה תמורת תשלום.

"הלכתי לבדיקות וכשהגעתי משהו בברקוד לא הסתדר. הגיע דייל של חברת 'טסט אנד גו' ואמר 'אני אקח אותה'", כך מספרת ירדן ומוסיפה "תוך כדי שהלכנו הוא אמר לי 'יש כאן מישהו שיכול לתת לך צמיד בלי בדיקה ובלי בידוד', אבל אמרתי לו אני רוצה לעשות את הבדיקה". עוד מספרת ירדן כי את הצמיד הדייל הציע לה במחיר של 50 ש"ח בעוד עלות של בדיקת קורונה בנתב"ג עומדת על 80 ש"ח.

 מרשות שדות התעופה נמסר בתגובה:  מדובר במקרה חמור והמשטרה צריכה לטפל בו. 

מחברת טסט אנד גו נמסר בתגובה: המקרה לא מוכר לחברה. הפנייה תבדק וככל שתתברר כנכונה, טסט אנד גו תגיש תלונה במשטרה כנגד העובד.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: על פניו מדובר באירוע חריג שכמובן עומד בניגוד לחוק. חבל שהנוסעת לא התלוננה בזמן אמת מול אחראי במתחם הדיגום. למען הסר ספק, בוצע שיח עם מנהל הפרויקט בחברה בה הובהר כי החברה מבצעת בקרה שוטפת אחר פעילות העובדים במתחם ומטפלת בחומרה בכל חריגה מהנורמה