זה התחיל הבוקר, בראיון של תא"ל במיל' ויו"ר האגודה למען החייל לשעבר, אביגדור קהלני, לתכניתו של קלמן ליבסיקינד בגלי ישראל: "תפקידה של האישה להיות אמא ולהביא ילדים לעולם, ואני חושב שאחרי טראומות של מלחמה היא תהיה אחרת לגמרי", הביע את עמדתו בנוגע לגיוס נשים ליחידות קרביות. "אותו רגש אימהי, ליטוף אימהי, יכולת להניק וללדת - זה לא יהיה אותו דבר. אין לי שום ספק".

מהר מאד החלו האמירות האלה לעורר סערה ציבורית, וקהלני מיהר לנסות להסביר את עצמו בתכנית "עושים צהיים" בגל"צ, כששחזר את טראומת הקרב הקשה שלו עצמו: "כשאני הצלחתי לצאת (מהטנק) וכולנו מתנו בפנים, צעקתי מילה אחת - אימא. לדעתי אסור לאישה לעבור את החוויה הקשה שאני עברתי. היא עלולה להשתנות, להיפגע נפשית, היא תהיה אדם אחר".

אלא שגם ה"הסבר לא ממש הניח את דעת המתקוממים, וקהלני נדרש שוב לסוגיה לפנות ערב, בתכנית "שש עם": "האם אני רוצה להעמיד את האישה שהיא כולה חמלה, שהיא אמא, בסיטואציה הזאת ושהיא תחזור מהמלחמה ואבקש ממנה שהיא תהיה אותו דבר? עוד לא הגענו למצב שצריך את זה". אך נדמה שאת הדברים הסוערים מכל אמר קהלני למערכת "חי בלילה", מותש אחרי יום סוער למדי: "למה כולנו חושקים באישה, לגעת בה, ללטף בה? למה כולנו פונים לאמא שתסוכך עלינו? נדפק לנו הראש, מה קרה? אין לנו מספיק חיילים? עכשיו ייצאו עלי כל מיני אנשים, המתחתנים עם המתחתנים והמתחתנות עם המתחתנות".

במהלך היום פורסמו גם דבריו של הרב הצבאי הראשי לשעבר, תא"ל ישראל וייס, שהביע חשש מההשלכות של שילוב גברים ונשים בצבא ("אחרי תשעה חודשים יהיה שם טנקיסט קטן"), ומכתב בני המכינות הקדם צבאיות שפונים לרמטכ"ל בבקשה לעצור כניסה של נשים ליחידות קרביות. בסקר שנערך במאקו בעניין עלה כי 54 אחוזים חושבים שלא צריך לשלב נשים ביחידות קרביות, 36 אחוזים תומכים, ו- 9 אחוזים תומכים בשילובן, אבל לא בשטח אויב. בשלב זה כל שנותר הוא לברר מה חושבות על הסערה מי שעומדות בלבה - החיילות הקרביות, שמביעות הערב את מחאתן ומצטלמות ברחבי הארץ כשהן מניפות שלטים עם הכתובות: "האישה שבטנק תנצח" ו-"צאו לנו מהרחם".

"חי בלילה" - ראשון עד שלישי ב-23:15