גביית תשלום נוסף על שדרוגים ותוספות למנות במסעדות או מועדונים הם דבר שבשגרה אבל מה שנתקלנו בו במסגרת התחקיר הזה חצה את הגבול.ב"טופ סי" למשל, גובים 8 שקלים על כוס קרח, גם לקוחות המסעדה נדרשים לשלם. בשיחה עם תחקירן התוכנית במצלמה נסתרת הודתה מלצרית – זה מקומם. "ב8 שקלים אני קונה שקית שלמה של קרח", הודתה, "כנראה שרוצים כאן להרוויח".

"תמיד אנשים מבקשים ומשלמים", אמרה לנו עובדת המסעדה, "זה מעצבן אבל אין מה לעשות. ב-8 שקלים אני קונה שקית שלמה של קרח". גם במסעדת "בלו בירד" הסמוכה לחוף הדולפינריום גובים 5 שקלים מלקוחות המסעדה ומעוברי האורח. "זה פשוט מביש", אמר בתגובה סגן ראש עיריית תל אביב אסף זמיר. "לגבות כסף על קרח זה כמו לקחת תשלום על מי ברז. הצרכנים צריכים להתקומם". 

תחקיר מיוחד של "חי בלילה" שישודר הערב ב-23:15 מביא תיעוד של מסעדות ומועדונים נוספים על חוף הים בתל אביב שמרשים לעצמם לגבות תשלום עבור מה שאפשר להקביל לכוס מים מהברז רק קפואה. צפו בקטע מתוך הכתבה המלאה שתשודר הערב.

תגובות

טופסי: מדיניות מסעדת חוף טופסי היא הגשת קרח למי שמזמין ממוצרי המסעדה בלבד, כדי לצמצם את התופעה בה קהל מגיע לשבת במסעדה ומביא מוצרים מבחוץ. ככל ולקוח המסעדה ביקש קרח וחויב אנו מצרים על כך. בהמשך להצגת המידע על ידי חי בלילה יועבר ריענון וחידוד הנחיות בנושא

בלו בירד: מדיניות המסעדה היא לספק כוס קרח חינם לכל בקבוק משקה קל אשר מוזמן. במידה ומזוהה לקוח מתחכם אשר מזמין כוס קרח ללא בקבוק שתייה הוא מתבקש לשלם חמישה שקלים לכוס קרח של 1/2 ליטר.
תגובת בננה ביץ' טרם התקבלה

"חי בלילה" עם נדב בורנשטיין - רביעי, חמישי ושבת ב-23:15