מזה שבע שנים שקשת וארגון לתת מקיימים שיתוף פעולה. ערן ויינטראוב, מנכ"ל הארגון, התארח בתכנית הבוקר של קשת והסביר כי "אנחנו מתעסקים במלחמה עם סוריה אבל מבחינתנו האויב הוא העוני. בעקבות הקיצוץ בקצבאות יהיו פה 900 אלף ילדים שיחיו כאן בעוני מחפיר".

אין תמונה
מושבניקית אמיתית

למרות התחזית הפסימית, ויינטראוב שומר על אופטימיות דווקא: "יש לנו הבטחה משר האוצר ושר הרווחה להקצות כספים לנושא הזה, אבל עד שזה יקרה, יש אנשים שזקוקים לסיוע". במקביל למבצע איסוף המזון המתקיים ברחבי הארץ, מתקיים מבצע קמפיין הצלחות הריקות, אליו הצטלמו עד כה מאות אנשים ומובילי דעה.

"כשאתם שואלים מה נאכל בחג, יש כאלה ששואלים אם נאכל בחג", כתב הזמר והיוצר אביב גפן בעמוד הפייסבוק של ארגון לתת, שיצא השנה בקמפיין הצלחות הריקות.

כדי שאף אחד לא יישאר רעב

הקמפיין, שמצטרף לפעילות החג של הארגון ולמופע שידור הערב, הציב לעצמו יעד: למלא 10,000 צלחות ריקות, כדי לוודא שאף אדם בישראל לא יהיה רעב בראש השנה.

תמונת הקנדי קראש עם הצלחות הריקות (יח``צ: דן גבאי)
תמונת לתת קנדי קראש של דן גבאי | יח``צ: דן גבאי

לצורך המבצע, אותו מובילה מיכל אנסקי, נרתמו לא מעט אמנים ושפים מפורסמים, שהעלו לעמוד הפייסבוק ולאינסטגרם תמונות שלהם עם צלחות ריקות, כשחלקם גם הוסיפו טקסטים מרגשים במיוחד. עד כה השתתפו במבצע אביב גפן, ישראל אהרוני, אברהם טל, שחר פאר, עלמה זהר, שי גבסו, שאול אדרת, הילה אלפרט, אבי סינגולדה, אייל שני ורבים אחרים.

הרעיון העומד מאחורי הקמפיין, הוא שכשם שגולשים מעלים לפייסבוק ולאינסטגרם תמונות של אוכל מגרה אותו הם הכינו, ברגע שהם מעלים תמונה של צלחת ריקה, הם משקפים את ארוחת ראש השנה של מאות אלפי ישראלים, שמבחינתם ארוחה חמה היא לא דבר מובן מאליו. אם גם אתם מעוניינים להשתתף, כנסו לעמוד הפייסבוק של הארגון או לאינסטגרם, העלו תמונה של צלחת ריקה ואתם מוזמנים להוסיף גם מילים משלכם.

לתת באהבה, הערב ב-21:00

עזרו לנו להגיע לעשרת אלפים ארוחות

בואו להעלות תמונה של הצלחת הריקה שלכם לעמוד של לתת