אחרי שלא פספסו אף תכסיס, שקר או מניפולציה בדרך להשתלטות על השכונה, הערב (ראשון, אחרי החדשות בערוץ 12) בפרק סיום העונה של "ישמח חתני", נגלה האם המזימה של פליסיאן (צחי הלוי) ויד ימינו חנוכה (אור בן מלך) תצליח.

אם תשאלו את בן מלך, השקרים, המניפולציות והמהלכים שחנוכה עושה שגולשים לפעמים לתחום האפור, לא הופכים אותו בהכרח לבן אדם רע. "יש בי הרבה אהבה לחנוכה. הוא לא פושע ולא עבריין, בסך הכל בחור טוב שמחפש להתקדם בחיים", מסביר בן מלך, "הגיעה לו הזדמנות בוננזה והוא רוצה לתפוס אותה בשתי ידיים. רבים אומרים לי עליו שהוא נכלולי, אבל אני לא רואה אותו כאיזה 'מאסטר-מיינד', אלא יותר כאנדרדרוג חמוד".

"חנוכה עושה מניפולציות, משקר קצת, אומר דבר אחד ועושה דבר אחר - אבל הוא לא עובר על החוק", מתאר בן מלך, "הוא לא שורף להם את החנויות או עושה להם פרוטקשן, הוא לא פושע. אני יכול להזדהות עם הרצון שלו להתקדם ומרגיש שגם הרבה חבר'ה בישראל יכולים להזדהות עם זה. מי מאיתנו לא היה צריך לעשות דברים כדי להתקדם?".

השאלה עד כמה רחוק מוכנים ללכת.
"עסקה כמו זאת שמוצעת לחנוכה לא תגיע יותר בחיים, זאת עסקת חייו. בשביל בחור צעיר כמוהו, שרוצה להתקדם ולהתפתח, זאת בחירה קשה. כולנו נדרשים לדברים כאלה. גם אם אתה בן אדם טוב שלא רוצה לפגוע באף אחד, בעסקים אתה חייב לעשות לפעמים גם דברים קצת אפורים כדי להשיג את מה שאתה רוצה".

הממזריות הזאת מוכרת לך מעצמך?
"אני את הטריקים שלי עושה על המסך ועל הבמה. בסך הכל אני בן אדם ישר, באתי ממשפחה ערכית מאוד. אבא שלי ואמא שלי שהייתה בצבא המון שנים גידלו אותנו להיות אנשים הגונים וישרים. יש בי מהממזריות הזאת - במילים, בשיחה, בלקחת משהו ולהפוך אותו או אפילו בלספר סיפור או רעיון בהתלהבות. יש בי את האש, את התשוקה הזאת. אני מרגיש שלפעמים אני יכול להזיז הר עם ההתלהבות הזאת".

אור בן מלך (צילום: מתוך "ישמח חתני", באדיבות ספורט 1)
"אני מרגיש שלפעמים אני יכול להזיז הר עם ההתלהבות שלי". אור בן מלך | צילום: מתוך "ישמח חתני", באדיבות ספורט 1

בן מלך לא השתתף בסרט "ישמח חתני" ודמותו נכתבה במיוחד עבור הסדרה. גם בצילומים, כמו בסדרה עצמה, הוא היה הבחור החדש בשכונה. "לא הרגשתי תחושה של אאוטסיידר", הוא מספר, "הכרתי את עינת שרוף, אוולין הגואל ואסף בן שמעון מלפני זה, וגם את אריאל בנבג'י הבמאי. זאת מדינה קטנה, כולם מכירים את כולם. ל'ישמח חתני' יש אופי כל כך חם, הווייב היה טוב והייתה אנרגיה מצויינת עם הקאסט. לא הרגשתי מאחור".

עם מי מהקאסט התחברת במיוחד?
"אני שרוף על עינת שרוף, מת עליה. היא הבן אדם הכי מגניב, חם ואוהב שפגשתי בחיי. שרנו הרבה על הסט, היא גם הזמינה אותי לשיר בהופעה שלה. אוולין שיחקה את אמא שלי ב'הנערים', כך שיש בינינו חיבור כבר הרבה מאוד זמן. את צחי לא הכרתי, אבל החיבור בינינו היה מיידי. הוא בן אדם סופר מרשים, הסתכלתי עליו קצת כ'ואוו, איזה כוכב'. זה תרם ליחסים בין הדמויות שלנו, כי גם חנוכה מעריץ קצת את פליסיאן".

אור בן מלך (צילום: מתוך "ישמח חתני", באדיבות ספורט 1)
"ל'ישמח חתני' יש אופי כל כך חם, הייתה אנרגיה מצויינת עם הקאסט". אור בן מלך | צילום: מתוך "ישמח חתני", באדיבות ספורט 1

"ההורים חשבו שאהיה עורך דין, זאת הפתעה שאני שחקן"

בן מלך רק בן 34 אבל מאחוריו שורת תפקידים מרשימים ומוערכים בתיאטרון, בטלוויזיה ובקולנוע. הוא גילם את אסא כץ ב"המדובב", עוז ב"אורים ותומים" ויוסף חיים בן דוד ב"הנערים", שיחק בתפקידים הראשיים בסרטים "התגנבות יחידים" ו"העולם מצחיק" וכיכב גם ב"האלופה", "עספור", "גאליס", "הבורר", "פלפלים צהובים", "כיפת ברזל" וסדרות רבות נוספות. הוא אולי נראה ומרגיש כמו שחקן מלידה, אבל לקח זמן עד שהבין שבדיוק כמו אביו, השחקן והזמר המוערך איציק בן מלך, גם הוא נמשך לעולם הבמה.

"אף אחד לא ידע שאהיה שחקן, גם אני לא", הוא מודה, "זאת הייתה ממש הפתעה בשבילי ובשביל ההורים שלי. חינכו אותי מגיל קטן ללכת ללמוד משפטים ולהפוך לעורך דין, בגלל שאני טוב בלדבר. לא הייתי במגמת תיאטרון אפילו, אבל כשהגעתי לצבא שאלתי 'מה אעשה?'. ניגשתי לאודישנים לתיאטרון צה"ל וללהקה צבאית. התקבלתי לתיאטרון צה"ל ושם זה נפתח לי, גיליתי את עצמי ממש".

והאהבה למוזיקה?
"גדלתי בבית עם זמר, אבא שלי. הוא היה בלהקת הנח"ל ושר שירים קאנוניים כמו 'שיר הרעות' ו'שיר לשלום'. זה היה נוכח מאוד בבית וזה צמח אצלי מבלי ששמתי לב. אני שר מאז שאני קטן, ואוהב את זה מאוד. אוהב לעשות ראפ, אוהב מוזיקה מזרחית ומוציא עכשיו שני טראקים חדשים שאחד מהם זה היפ-הופ. עוד לא נסגרתי לאיזה כיוון אני רוצה ללכת, עוד לא בחרתי ז'אנר להתחייב אליו. יש בי אש בוערת למוזיקה".

View this post on Instagram

A post shared by אור בן מלך (@orbenmelech)

במקביל למשחק ולקריירה המוזיקלית, לבן מלך תואר ראשון בחינוך ותואר שני במנהל ובמנהיגות בחינוך. בימים אלו הוא משלב בין המשחק לחינוך ומעביר סדנאות משחק, פרטיים וקבוצתיים. "הלימודים הקלו עליי מאוד. עשה לי טוב לפתוח את הראש לדברים חדשים ולא להיות כל הזמן במשחק, כי זה יכול להיות אינטנסיבי מאוד לפעמים", מסביר בן מלך.

"הלכתי לתחום החינוך כי גידלו אותי להיות ערכי מאוד, בתחושה של סוציאליזם ו'ביחד', לא להיות אנוכי ולא לשים את עצמי לפני אנשים אחרים", אומר בן מלך, "יש הרבה אנשים צעירים שרוצים להתפתח בתחום ושואלים אותי איך עוברים אודישנים ואיך הולכים קדימה עם הדבר הזה. אני מלמד עכשיו משחק גם בפרטי וגם בקבוצות ומפתח סדנה חדשה, בתקווה שזה ייתן לאנשים אחרים אנרגיה חיובית ויעצים אותם".