אם חשבנו שחזרתו של קובי פליסיאן לשכונה היא הדבר הכי גרוע שיכול לקרות לחברי הקהילה הירושלמית השקטה והאהובה, אחרי אירועי הפרק הקודם נדמה כי בפני אתי, תקווה, מרגלית, אורה ויפה עומדות צרות גדולות שלא כולן קשורות לאיש הנדל"ן הנוקם.

רגע לפני הפרק החדש הערב (שני, אחרי החדשות, ערוץ 12) החלטנו להתעכב על כמה מההתפתחויות החשובות שקרו אמש ב"ישמח חתני" - ועל הפרטים הקטנים ובעלי החשיבות שאולי פספסתם. הרמזים למחלתה של תקווה שהיו שם מההתחלה, הממתק הירושלמי הפופולרי שמסמל משהו עמוק יותר ביחסים שבין יפה לפליסיאן - והסיבה שבגללה הרופא של תקווה, ד"ר עזאם, היה כל כך מוכר לנו.

  1. הרמזים למחלתה של תקווה

    מהשנייה שפגשנו את תקווה בסדרה, התוודענו לכאבי הבטן החוזרים והנשנים שלה. היא תמיד פטרה אותם ב"זה הממולאים של מרגלית", או "זאת הפשטידה של אורה", אבל משום מה תמיד היא היחידה שסבלה מכאבים והאחרים, שאכלו את אותם הכיבודים הטעימים בדיוק, לא הרגישו במשהו יוצא דופן.

     

    אמש הסתבר כי תקווה חלתה בסרטן ובגופה התגלה גוש בגודל 2.5 סנטימטרים. מסע ארוך ומורכב עומד בפניה ובפני בעלה אהרון, וכפי שלמדנו להכיר עד היום את גיבורות "ישמח חתני" - נראה שהיא זו שהולכת להיות החזקה והאמיצה במסע הזה.

     

    אז אולי אנחנו לא חשדנו בכלום, אבל תקווה דווקא כן - היא פשוט לא רצתה להגיד כלום עד שתדע בוודאות. בפרק הראשון אהרון שאל אותה על תיקיית מסמכים רפואיים שנשאה איתה. היא טענה שלקחה אותה רק כי היא צריכה את המסמכים לביטוח, אבל האמת היא שבשלב הזה היא כבר הייתה בבדיקות.

    תקווה חולה (צילום: מתוך "ישמח חתני", באדיבות ספורט 1)
    הסימנים למחלה היו שם לאורך כל הדרך. תקווה | צילום: מתוך "ישמח חתני", באדיבות ספורט 1
  2. חנות התבלינים וחנות הכלים

    פליסיאן ויד ימינו - המתווך חנוכה, מתקדמים עם מזימתם לרכוש את החנויות בשכונה ולהשתלט עליה. חנות התבלינים כמעט ואיבדה את תעודת הכשרות שלה באשמתם אך נפתלי השיג אותה בחזרה, ומרגלית, שלקחה את העסק המשפחתי והעניינים הכלכליים לידיים שלה, שוקלת ברצינות למכור את החנות ובכך להיפטר מהחובות.

     

    אם גם לכם כמונו התחשק לבקר בחנויות האלה ולקנות איזה תבלין טוב מנפתלי או כלי במחיר מוזל ממרגלית או ניסן, דעו שהחנויות האלה לא באמת קיימות במציאות והוקמו לצורך הצילומים. החנויות נמצאות אמנם בשוק הפשפשים, אבל הן עמדו ריקות להשכרה כשצוות הארט המוכשר עיצב אותן כחנויות תבלינים וכלים לטובת צילומי הסדרה. ספויילר? הדרמה סביב החנויות האלה רק תלך ותגבר בפרקים הבאים.

    מרגלית בחנות הכלים (צילום: מתוך "ישמח חתני", באדיבות ספורט 1)
    סופרת את השטרות. מרגלית בחנות הכלים | צילום: מתוך "ישמח חתני", באדיבות ספורט 1
  3. לא רק ממתק

    גם אתם מרגישים שהמתח בין יפה לפליסיאן הולך וגובר? תזכורת: בנעוריהם השניים ניהלו זוגיות אוהבת, עד שנפרדו ברגע אחד כשאתי שיחדה את פליסיאן בכסף כדי שיעזוב את השכונה. מאז, פליסיאן הפך לכריש נדל"ן עשיר ושאפתן ויפה נישאה לנפתלי, שעוזר לאתי בניהול חנות התבלינים המשפחתית.

     

    בסיום הפרק השלישי, יפה פגשה את פליסיאן ברחוב כשחזרה מקניות. הדבר הראשון שהוא שאל אותה זה אם היא קנתה ליקריץ, ממתק פופולרי מאוד בירושלים. היא ענתה לו 'אולי' וחייכה, וזה בגלל שהממתק הזה קשור באופן הדוק לנוסטלגיה המשותפת שלהם. אחרי שהיא נפנפה אותו ונפרדה ממנו לשלום, היא אכן הוציאה ליקריץ מהשקית ואכלה אותו תוך שהיא שקועה במחשבות. יפה נשואה באושר, בזה אין ספק - אבל יכול להיות שגם היא עדיין מרגישה משהו לפליסיאן ושלביס הזה יש יותר משמעות ממה שנדמה?

    יפה אוכלת ליקריץ' (צילום: מתוך "ישמח חתני", באדיבות ספורט 1)
    ליקריץ' מפעם. יפה נזכרת בעבר | צילום: מתוך "ישמח חתני", באדיבות ספורט 1
  4. מי אתה, ד"ר עזאם?

    אם ד"ר עזאם, הרופא של תקווה, נראה לכם מוכר - זה בגלל שבטוח ראיתם אותו בכמה מסדרות הטלוויזיה המדוברות ביותר בשנים האחרונות. את הרופא, שבישר לתקווה את הבשורה המרה על מחלתה וצפוי ללוות אותה בתקופה הקרובה בטיפוליה, מגלם השחקן המוכשר היתאם עומרי. היתאם כיכב בתפקיד הראשי בסרט "בית לחם" לצידו של צחי הלוי. הוא גילם את בדאווי, סגן מפקד גדודי אל-אקצא בבית לחם.

     

    היתאם שיחק גם את מאג'ד בסדרת הדרמה "הנערים", חוקר השבויים במודיעין הצבאי הסורי שחקר את אלוש ואבינועם ב"שעת נעילה" וכמובן, את עימאד חירבאווי ב"מנאייכ" - מנהיג כנופייה מכפר קאסם ומשת"פ של השב"כ.

    ד"ר עזאם (צילום: מתוך "ישמח חתני", באדיבות ספורט 1)
    היתאם עומרי כד"ר עזאם ב"ישמח חתני" | צילום: מתוך "ישמח חתני", באדיבות ספורט 1