משרד האוצר האמריקאי הכניס לפני חמש שנים את האלוף במיל' ישראל זיו לרשימה השחורה והטיל סנקציות עליו ועל חברת גלובל שבבעלותו. ביום אחד הוא קיבל את ההודעה המפתיעה, בנק לאומי סגר את כל חשבונותיו ואת של רעייתו, וכל אלו קרו בעקבות האשמה כי מכר לממשלת דרום סודאן נשק בשווי של 150 מיליון דולר.

"זה היה רעם ביום בהיר, כמו שאתה הולך ברחוב ונופל עליך עציץ משום מקום", חוזר זיו אל המקרה בשיחה עם רפי רשף ב"אינטימי" (הערב, אחרי "סיפור אמיתי", קשת 12). "שמו שם רשימת האשמות מאוד כבדה, זה היה כמו מכת ברק. זה הפתיע אותי מאוד, כי אם אתה באמת עוסק בזה, אז אתה מוכן לזה שזה צפוי להגיע", מספר ומתייחס לסגירת החשבונות על ידי הבנק: "זה, אגב, היה הכי מעצבן". 

גם הניסיונות לערער למחוזי ולעליון לא צלחו, כך הוא מספר. "זה סוג של להילחם פעם ראשונה בחיים שלי בשדים ורוחות. זה לא שמישהו פתח חקירה, דיבר איתי, זה פשוט נחת משום מקום ואין עם מי לדבר. הדבר שהיה הכי חזק זה האמון בצדקתי, האמון בזה שידעתי באופן מוחלט שהדברים מופרכים".

מה למדת על חברים בתקופה הזו?
"דווקא למדתי לחיוב שחלק גדול מהאנשים האמין בי והלך איתי, אבל היו גם כאלה שמאוד אכזבו אותי".

שנתיים לאחר מכן, בפברואר 2018 משרד האוצר האמריקאי הודיע כי הוא מסיר את כלל הסנקציות כלפי זיו והחברה בבעלותו, זאת לאחר שלא נמצאו ראיות מספיקות לתמיכה בטענות.