משה נוסבאום משמש כפרשן לענייני משטרה וביטחון פנים של חדשות 12 מאז הקמת חברת החדשות בשנת 1993. במהלך הזמן הזה, ועוד לפני כן כאשר שימש ככתב לענייני משטרה בתחנת הרדיו קול ישראל, נוסבאום היה עד לאלפי פרשיות פליליות, אירועים חריגים ודיווחים דרמטיים. מקרה אחד נצרב בזיכרונו גם שנים ארוכות אחר כך: התקפה ימית של מחבלים פלסטינים חמושים שהתקרבו לחוף ניצנים בשש סירות מרוץ בשנת 1990. בשונה מדיווחים אחרים, את הדיווח הזה לא העביר נוסבאום בלבוש פורמלי שהולם עיתונאי בכיר – אלא דווקא בבגד ים, שכן הוא שהה בחוף עם אשתו וילדיו במהלך ההתקפה.

בראיון לתכנית אינטימי עם רפי רשף סיפר  נוסבאום על מה שחווה באותם רגעים דרמטיים. "אני רץ לאוטו, לוקח את הפלאפון ואת הטייפ 'סוני' שהיה לי, אני עם בגד ים ואני הולך בחוף במקביל לשתי הספינות ששטות לא רחוק ממני. אחרי דקה-שתיים, אני עוד שומע את המציל כורז למתרחצים לפנות את החוף, כי יש אירוע חריג", נזכר נוסבאום. "אני ממשיך ללכת במקביל לספינות, כאשר בשלב מסוים הספינה הנמלטת פונה שמאלה, כלומר בכיווני. אחריה גם הסטי"ל. הירי כבר מתחיל להיות בכיוון שלי". 

בשלב זה דיווח נוסבאום על האירוע לעמיתתו, כרמלה מנשה, הכתבת הצבאית של התחנה. "אני אומר לה: 'יש פה אירוע חריג' והיא צועקת לי: 'שלא תעיז לעזוב את המקום, אתה היחיד על החוף'. אני מסתתר מאחורי איזה סלע בניסיון לברוח מהירי, וממנו יוצא מישהו שאומר: 'אתה מטורף אמיתי. אתה יודע שהשארת את אשתך ושני הבנים לבד בחוף, החוף התרוקן ואין להם לאן ללכת, כי המפתחות של האוטו אצלך?'".

את כל האירוע הזה אתה מסקר כשאתה בבגד ים?
"על בגד ים בלבד".

אתה משאיר גם את האישה והילדים עם בגדי ים?
"גם הם נשארים עם בגדי ים, אין להם לאן ללכת. כולם נטשו את החוף, המכונית שלנו נשארה היחידה בחוף, אבל אין להם אפשרות אפילו להיכנס לתוכה"..

הפרשן לענייני משטרה וביטחון פנים של חדשות 12 דיבר בגילוי לב על הפציעה שעבר באינתיפאדה השנייה. נוסבאום נפגע על ידי בקבוק תבערה, שנזרק אל עבר הג'יפ בו נסע בגזרת רמאללה. "אשתי אומרת שהפציעה עשתה את שלה והותירה בי איזושהי טראומה, אני טוען שלא השתנתי בכלל", סיפר. "אני כן סוחב איתי משהו בעקבות הפציעה הזו".

איפה זה בא לידי ביטוי?
"אשתי טוענת שיש השפעות בכל מיני התייחסות שלי לדברים, שנהייתי קהה ומחוספס יותר בעקבות הפציעה. אני לא בטוח בזה, אבל היא רואה את זה מהצד ואני בטוח שהיא רואה את זה טוב יותר. אני אישית לא מרגיש".

נוסבאום סיפר גם על הכאבים הקשים שחווה כשנפצע. "אלו כאבים מאוד קשים. אתה מנסה להתגבר עליהם באמצעות כל מיני משככי כאבים, אבל זה לא תמיד עוזר".