ראש השב"כ לשעבר יורם כהן סירב להצטרף לחיים הפוליטיים – כך הוא חשף הערב בראיון לתוכנית "אינטימי" עם רפי רשף. "בשנים האחרונות פנו אליי מספר מפלגות, אנשים טובים שאני מדבר איתם מדי פעם ומביע עמדה, כמעט מכולן", אמר כהן. כאשר נשאל באיזה מפלגות מדובר, ענה כהן: "אני יכול להגיד שבקיצוניות לא ובסקטוריאליות לא, אבל החלטתי בשלב זה, גם אם הציעו לי מקומות ריאליים בתפקידים ריאליים, לא להיכנס לחיים הפוליטיים".

"אני צריך לחשוב טוב מאוד אם זה כדאי. אם אני אחשוב שיש לי במה להשפיע, אז יכול להיות שכן, אבל הרבה תנאים צריכים להתקיים בשביל שזה יקרה: מה אני עושה בחיים הפרטיים שלי כיום, עם מי אני הולך והאם אני מוכן לשלם את כל המחירים שאחרים משלמים היום בערכים, בחברות. בהמון דברים בעייתיים שקשה לי איתם, כמו חנפנות", אמר כהן, "לשכב על הגדר לכל מיני גורמים, לנמק או להגן על כל מיני דברים שאתה לא רוצה להגן עליהם. באת בשביל משהו מסוים ובסוף אתה לא מגיע אליו".

כהן, ששימש כראש השירות בין השנים 2011-2016, התייחס במהלך הראיון גם לחוויות שצבר במהלך הקריירה שלו. "אני חושב שמבחינת התכונות של עמידה בלחץ אני בסדר. גם כשהייתי צעיר הייתי בן אדם די מאופק ומרוסן. ככל שאתה מתבגר אני חושב, אתה יודע להיכנס לדברים בפרופורציה, חווית כבר אירועים מכל סוג שהוא, חווית נגיד פיגועים עם נפגעים. אתה יודע יותר להתמודד עם הדברים האלה, אבל יש דברים שמשאירים לך תמונות, אולי אפילו צלקות, זיכרונות. צריך לדעת להתמודד, כי ככל שאתה עולה בדרגה אתה מפגין כלפי העובדים שלך מנהיגות וקבלת החלטות. אתה צריך לדעת להמשיך לתפקד".

יש איזו צלקת שלא באמת הגלידה?

"תמונות של נפגעים, אנשים שנהרגו בפיגועי התאבדות, בעיקר בירושלים, באוטובוסים, בשוק מחנה יהודה ובמקומות אחרים. אני זוכר את הגופות של האנשים, תמונות באמת לא סימפטיות שהולכות איתך הרבה מאוד שנים. גם התחושה של האחריות שנכשלת בזה שלא מנעת את זה, וגם פיזית, אתה רואה את האנשים לפני שמפנים אותם".

עוד התייחס כהן במהלך הראיון למינויו לתפקיד, על אף שמפקדו יובל דיסקין העדיף מועמד אחר. "אני חושב שזה קרה תוך כדי התפקיד שלי כסגן, ההחלטה שלו. אני עד היום לא יודע מה היה המניע, ניסיתי לברר איתו ולא קיבלתי תשובות. אני בכל מקרה יכול לומר גם היום שבצד המקצועי, אני לא חושב שהיו לו טענות כלפיי. ניסיתי לברר, אבל הוא אמר לי שזה מסיבות אישיות שלו", אמר. "אחר כך דיברנו, מעולם לא הייתי ברוגז איתו. אני לא חושב שפגעתי בו באיזושהי דרך, אני לא יודע מה הסיבה, אני חושב שזו רכילות שהגיעה אליו שביקרתי החלטה שלו בנושא מינויים, לא בנושא מקצועי, אבל זה לא נכון. אני מעריך כי זה מה שהוא אמר".