אחת הדמויות שסייעו בהקמת הממשלה הנוכחית שספרה חצי שנה מיום הקמתה בשבוע האחרון, הוא ללא ספק יו"ר מפלגת רע"מ מנסור עבאס. הערב (חמישי) הוא הגיע ל"אינטימי" וסיפר על הקשיים שהפוליטיקה הכניסה לחייו הפרטיים, והסיוע שהעניק לאחיו הבכור עד לרגע שהלך לעולמו.

מי ניצח בינך לבין בנימין נתניהו?
"בינתיים אני ברמה האישית. אבל ברמה הקולקטיבית כולנו ניצחנו. נתניהו עכשיו מנסה לחזור אחורה ולהחזיר את החברה הערבית למשבצת המוקצים". עבאס התייחס ליו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו שחזר בו מהסיכום. הוא הוסיף על ההליך שבמהלכו ניסה לקדם את שר הביטחון, בני גנץ, לראשות הממשלה. "זה לא היה משהו זדוני. כנראה שהחברה הישראלית לא הייתה מספיק בשלה לתהליך", אמר והוסיף. "אם נתניהו והליכוד לא היו חוזרים בהם, לא הייתי מדבר על הדברים האלה. אבל עכשיו, הוא רוצה לחזור אחורה ולהגיד שאני פסול ולהכחיש דברים שהיו. יש לי עוד הרבה מה לספר".

בנוסף לכך, דיבר על תחושת השליחות שמלווה את חייו הפוליטיים והביקורת שהוא ספג לאורך הדרך היה לו לא מעט מה לשתף בנושא. "מה שהביא אותי לפוליטיקה זה בעיקר המשבר של החברה הערבית בנושא של פשיעה, אלימות וכל מיני מצוקות נוספות", אמר והוסיף. "תמיד התעסקתי בסכסוכים. זה מה שנותן לי את הכוח אפילו אם אני מקריב את עצמי. אבל את המשפחה וההורים זה קשה כי הם צריכים להיות המחויבות הראשונה שלי"

כמה אתה מעורב בגידול הילדים?
"אם הייתי חוזר שנתיים שלוש אחורה, לא הייתי נכנס לפוליטיקה", משתף עבאס בכאב. "אני חושש שאני פוליטיקאי טוב והורה כושל, זה מדאיג אותי. אני מנסה לתת להם זמן איכות במעט שנשאר לי", אמר והוסיף בנוגע ללוח הזמנים הצפוף שמלווה את מהלך השבוע שלו. "אני מבלה בירושלים מראשון עד חמישי, יום אחד בנגב ואז נשאר לי את יום שישי. זה מאוד קשה".

בהמשך, התייחס חבר הכנסת לתקופה הקשה בחייו שבה איבד את אחיו הבכור שחלה בלוקמיה. "זה פרק הזמן הכי קשה בחיים שלי. הייתי לצידו והבנו שמדובר בלוקמיה וצריך מיד להתחיל לטפל. אחרי שנבחרתי לרע"מ הייתי צריך להיות לידו ותרמתי לו מח עצם, ואז עוד אחות הצטרפה למעגל הזה. היינו צריכים להתמודד עם זה", אמר ושיתף בתהיות שמלוות אותו מדי יום. "אני אומר לעצמי: אולי אם אני אצא מהפוליטיקה זה ירפא קצת?, אני מקווה לא להגיע למצב שבו אצטרך להתנצל בפני הילדים והוריי על דברים שפספסנו בחיים".

אומרים שמקסמת את הפער בין המראה התמים לממזריות
"אני לא שולט במראה שלי. התרגלתי שתוקפים אותי, אבל הממזריות שאתה מדבר עליה, זאת השיטה שבה אתה נוהג כדי לחולל את השינוי. גם בהקשר שלנו כערבים ויהודים - יש כאלו שחושדים בי. יש אנשים שחושבים שאני אדם שרוצה לרסק את מדינת ישראל. אבל אין לי ספק שהמטרות שלי מוסריות לחלוטין גם לצד הערבי וגם לצד היהודי. אני מתמודד כל יום עם אתגרים, סטריאוטיפים ונרטיבים".