המערכת הפוליטית סוערת סביב תוכניות הגיור והכשרות של השר לשירותי דת, מתן כהנא, שחטף לא מעט ביקורות מחבריו לקואליציה על המהלך. בשיחה עם רפי רשף ב"אינטימי" (הערב אחרי עובדה, קשת 12) הוא עונה לכל מי שמערער בזיקה שלו לדת וגם עונה על הסוגיות החשובות - קיום תחבורה ציבורית בשבת ונישואים אזרחיים.

"אני לא דתי לייט. כל אלה שנאבקים בתוכניות שלי, בתוכנית הכשרות ובתוכנית הגיור –מנסים לצייר אותי כרפורמי ובגלל זה הם שמים אותי בתמונות יחד עם גלעד קריב", אמר כהנא כשנשאל על הביקורות שהוא חוטף, והסביר: "בפרקטיקות ההלכתיות אני מקפיד על שולחן ערוך וקיום מצוות. בהקשר מדיני, של מדינה שהיא גם דמוקרטית וגם יהודית, אני מוכן לבוא לקראת אנשים שרוצים לחיות אחרת מאיך שהחיים שלי נראים – אז אני יודע למצוא פתרונות".

כשנשאל על דעתו לגבי תחבורה ציבורית בשבת, הוא הסיט את הדיון לנושא לא פחות בוער: "אפשר למצוא מכנה משותף של מרחב ציבורי שכולם יכולים להסכים עליו. אם תגיד לי עכשיו 'אתה מוכן לנישואין אזרחיים?' אז אני אגיד לך: 'צריך למצוא דרך לאפשר לאנשים שלא רוצים להתחתן דרך הרבנות לממש את הזוגיות שלהם' צריכה להיות תוכנית כוללת".