_OBJ

כשדוד מידן הופקד על הטיפול במשא ומתן על שחרורו של גלעד שליט הוא לקח איתו את גרשון בסקין שתיווך וסלל את ערוץ השיחות עם החמאס שהוביל לשחרורו של שליט.

בסקין היה על הקו עם עזה גם בשבועות האחרונים של סבב העימות הנוכחי. בשיחה עם אילנה דיין הוא חושף את אחורי הקלעים של המשא ומתן, והכל בידיעת הגורמים הרשמיים בישראל. את הטיוטה להסכם הרגיעה היה אחמד ג'עברי לקבל ביום רביעי שעבר בשעות הבוקר, אבל אחר הצהריים הוא חוסל.

"ג'עברי הצטיין בדבקות במטרה בלי שום חשבון", הוא אומר, "המטרה היתה חיסולה של מדינת ישראל. אבל הוא הבין שהמצב הנוכחי לא משתלם לו, וכל סבב מסתיים בעשרות הרוגים שלו. במהלך המשא ומתן על גלעד שליט, הייתי מעביר לו כל יום מסרים דרך ראזי חמד".

"שלושה ימים לפני החיסול של ג'עברי, קיבלתי אזהרה מישראל להעביר לו: אל תתעסק איתנו עכשיו, כי כשנגיע לבחירות, יהיה כאן שקט. התקשרתי לראזי חמד ואמרתי לו: הם מדברים על מדיניות החיסולים, תגיד לחברים שלך שיפסיקו לירות".

"גיבשנו טיוטה של הפסקת אש שאומרת שני הצדדים לא יורים זה על זה, והחמאס מתחייב לא לירות וגם לסכל פיגועים, כל זה מול המצרים. חאלד משעל ראה את זה, וגם אחמד ג'עברי ראה את זה בבוקר בו חוסל. הוא היה אמור לשלוח לי את הניסוח הסופי בערבית ביום רביעי בלילה. התבקשתי על ידי המודיעין המצרי להעביר להם את זה כשזה יהיה מוכן. ואז אחר הצהריים שמעתי שהוא חוסל והבנתי שמי שאני מדבר איתו, זה לא מי שהחליט על החיסול. אני לא בטוח שראש הממשלה היה מודע לשיחות בהן ניסינו לקדם את הפסקת האש".    

"עובדה" במשדר מיוחד על מבצע "עמוד ענן"