אמש שודרה כתבתו של רוני קובן על הסיפור המרגש של סיגל וניצן ארד, אמא ובת שחלו בסרטן השד. מיד בסיום הכתבה, התארחו רוני קובן וניצן ארד בעמוד הפייסבוק הרשמי של עובדה והתרגשו מהאהבה והכוח של גולשי mako וענו על שאלותיהם. במהלך התכנית גולשים רבים הביעו תמיכה בניצן והשתתפו בצערה על מות אימה וביקשו לחזק את ידה ואיחלו לה החלמה מלאה ומהירה. קבלו את סיכום האירוח המיוחד שנערך בעמוד הפייסבוק הרשמי של עובדה:

>> הסיפור המלא של סיגל וניצן ארד - התכנית המלאה של עובדה לצפייה ישירה

אימהות ובנות
זהו סיפור על אמא ובת שנאלצות לצלול ביחד לתוך קרביו של הגיהינום. אל המחלה שאנחנו עדיין פוחדים להגיד את שמה. אמא ובת שמוצאות את עצמן שוב ושוב מול התהום, ושוב ושוב הן משלבות ידיים וממשיכות ללכת, עד הנפילה הבאה. בתום הכתבה רבים מהגולשים ביקשו לדעת מה הדבר המשמעותי שרוני קובן לקח מהסיפור המרגש.

רוני קובן בעמוד הפייסבוק: אני חושב שהדבר הכי משמעותי שאני למדתי בתהליך הארוך עם סיגל וניצן הוא הבדידות הקשה שיכול להרגיש לפעמים חולה בסרטן. זה משהו שלסיגל היה חשוב מאד לדבר עליו. זו לא בושה להיות חולה, צריך להסתכל למחלה בעיניים, היא גם לא סבלה קלישאות כמו 'לנצח את הסרטן'. 'עם הסרטן', היא אמרה, 'אפשר רק להתמודד'.

סיגל וניצן ארד (צילום: עובדה)
אין פסקול לתמונות האלו רק שתיקה | צילום: עובדה
עוד ביקשו גולשי mako בפייסבוק לדעת היא האם החשיפה הייתה קשה עבור ניצן. "היה לא קל לפתוח את הלב והבית בפני המצלמות ועם ישראל אבל זה משתלם כי נשארה לנו מזכרת מאמא. רוני והצוות מאוד תומכים ורגישים והסרט מעביר בצורה טובה את האופטימיות והחוזק בהם האמינה אמא ואותם העבירה לנו". סיפרה ניצן בפייסבוק.

מורד חביב ביקש לדעת היכן רוני היה כשקיבל את הבשורה על מותה של סיגל ארד. "למורד ששאל איפה הייתי כשקיבלתי את הידיעה על מותה של סיגל. ובכן, זה היה בלילה שבין שבת לראשון, שש לפנות בוקר, יערה מרציאנו שעבדה איתי על הסרט עידכנה אותי. זה היה רגע קשה. אני נדבקתי באופטימיות של סיגל, הייתי בטוח שהיא תהיה ביום הגיוס של בנה הבכור, כבר תכננתי לצלם את הרגע הזה, רגע הגיוס כתמונת הסוף של הסרט. לצערי זה לא קרה" ענה רוני קובן בפייסבוק.

לקראת סיום, נשאל רוני מהיכן מגיעים הרעיונות לסיפורים המרגשים במערכת עובדה. רוני ביקש להבהיר: "לכל מי ששואל איך אנחנו מגיעים אל הסיפורים, בחלק גדול מהמקרים זה בעקבות פניות שלכם, הצופים, בטלפון אל המערכת, במכתבים או אפילו בפייסבוק".

לסיום האירוח, מאות הגולשים ביקשו להביע את תמיכתם ואת האהבה שלהם כלפי ניצן, סיגל ומשפחת ארד בכלל. שני מנדל סיכמה את הכל במשפט קצר וקולע: "האופטימיות שלך מעוררת הערצה". גם טל פיש ביקשה להביע את תמיכתה וכתבה: "ניצן- את בחורה מדהימה, אמיצה, חזקה, יפהפיה ובעיקר מודל לחיקוי, הערכה והערצה. מחזקת אותך ומחבקת אותך".
ניצן ארד ביקשה לסיים את האירוח באופטימיות האופיינית לה: "תודה רבה על כל התגובות הטובות והמעודדות. זה לא קל לראות את אמא חיה ונושמת פתאום על המסך אבל אנחנו יודעים שהיא תמיד איתנו מלא ואנחנו שומרים על אופטימיות וממשיכים להסתכל קדימה".

עובדה, ימי חמישי מיד אחרי החדשות

>> הסיפור המלא של סיגל וניצן ארד - התכנית המלאה של עובדה לצפייה ישירה

>> הצטרפו לעמוד הרשמי של עובדה בפייסבוק