איבה רזק, עיתונאית פלסטינית צעירה, בלוגרית שזוכה לתשומת לב רבה מסביב לעולם, התראיינה הערב מרצועת עזה, במשדר המיוחד של אילנה דיין ויעקב אילון בעקבות מבצע "עמוד ענן". בראיון אמרה רזק, כי "האגרסיה הישראלית נמשכה גם כיום בכל רצועת עזה מצפון לדרום. ישנן התקפות אוויריות על מטרות ומקומות שונים. הרבה בתים הושמדו והרבה אנשים נהרגו, כולל נשים הוא ילדים". רזק סיפרה בראיון, כי מניין ההרוגים רק הולך וגדל וכי כמה רגעים לפני שעלתה לשידור החי נשמע פיצוץ גדול מאוד ממש סמוך לאולפן ממנו היא משדרת.

בתשובה לשאלה, האם מישהו מתושבי עזה ברחוב, מחבריה של רזק, אומר שצריך להגיד לחמאס להפסיק עם הירי והטירוף? שאם הם יפסיקו המתקפה כולה תיפסק? ענתה רזק: "אהיה כנה איתך. אנחנו מאמינים שהמצב משוגע ושצריך להפסיק עם זה מיד - זה נכון. אבל, אנחנו לא מדברים רק על הפסקת אש. לאנשים כאן יש דרישות והם דואגים לגורל חייהם. אנשים רוצים סוף לכיבוש. סוף למצור שבו הם נמצאים כל-כך הרבה שנים. אנשים רוצים לנוע בחופשיות החוצה ופנימה. להיות ולטייל בפלשתין ולהתחבר מחדש לאנשים שנמצאים מחוץ לעזה".

"ממה שאנחנו רואים בשטח - התנגדות מזוינת היא הפתרון"

רזק ידועה כבלוגרית אמיצה כשבטקסטים שכתבה ביקרה את שלטון חמאס. היא טענה שהארגון אמיץ מספיק לפתוח באש, אבל אז פונה למצרים בתחינה להסדרי הפסקת אש. דיין התעקשה על נקודה זו וניסתה להוציא מרזק את אותה אמירה ביקורתית כלפי חמאס בשידור חי בטלוויזיה הישראלית.

"כן, אני מבקרת את חמאס כשלטון וכמפלגה פוליטית" השיבה רזק. "אבל בזמנים כאלו, כשאנו מסומנים כמטרה, כולנו דבקים זה בזה. בזמנים כאלו- חמאס הוא עזה ועזה היא חמאס", אמרה נחרצות. "כולנו כאן תומכים במעשיהם, כי בסופו של דבר ישראל לא מותירה לנו ברירה. ממה שאנו רואים בשטח אנו מבינים שהתנגדות מזוינת היא הפתרון וכי הפסקת אש היא אינה פתרון פרקטי. אנחנו רוצים סוף לכל הבעיות שאנו מתמודדים איתן. אנחנו רוצים סוף לשלטון הכוח של ישראל", סיכמה.