הכל התחיל לפני יותר משלוש שנים. ישראל עמיר שלח הודעה קולית לדודתו מתוך המתחם הסגור של "לב טהור" בגואטמלה וביקש שתציל אותו. הדודים שעלו על הטיסה הראשונה חילצו את ישראל אחרי מאבקים והתנגדויות. אך כשישראל חזר לארץ והצליח לשקם את חייו, הוא החליט שיעשה הכל בשביל להחזיר את בנו הקטן שנשאר מאחור, ויצא לחלץ אותו בעצמו. 

בתיעוד מיוחד של ישראל ביחד עם צוות "עובדה" (הערב, אחרי החדשות, קשת 12) הם נותנים הצצה למסע המשותף בחזרה לגואטמלה במטרה לחלץ את בנו הקטן במבצע נועז ודרמטי. לימור פנחסוב, שמלווה כבר שנים את מאבקן של המשפחות להחזיר את יקיריהן מהכת "לב טהור", סיפרה לנסלי ברדה ב"חדשות הבוקר" על מספר הילדים בכת כיום: "היום יש שם כמעט 100 ילדים. ל-20 מהם צווי החזרה לישראל, והם עוד לא קוימו".

ומה היה בחילוץ של הבן של ישראל?
"פשוט נס, הצוות נכנס למתחם הסגור של הכת ועובר חדר אחרי חדר. באחד הקטעים בתיעוד הוא מוצא את אמא שלו שהוא לא ידע שהיא שם, זה סצנה שצריך לראות. צריך להבין שישראל גם חוזר למקום שממנו הוא ברח. הוא נעמד מול האנשים שכל כך שונאים אותו וקוראים לו שטן, זה רגעים באמת בלתי נתפסים מול המצלמה. אנחנו גם איתו ברגע שהוא מחבק את הבן שלו ובחודשים שאחרי כשהם כבר בארץ והילד קורא לו אבא והולך לגן".

מסקרן באמת לראות את השלב שאחרי שישראל בעצמו שוחרר כילד, צריך פתאום לתפקד כאבא.
"נכון, הוא עושה את זה באופן כל כך טבעי שזה פשוט מדהים, ומה שבעיקר יפה לראות זה את הילד הזה לוקח את החיים ולומד מה זה 'טוב', לומד לאכול, לומד לצחצח שיניים, לומד לשחק – ואלה רגעים קסומים".