זה קרה באמצע אוקטובר האחרון, לפנות בוקר: איש העסקים ויזם הנדל"ן, מי שהיה במשך שנים הפרצוף של הסיפור הכי ישראלי, הילד שהגיע מנתיבות לפסגת העולם, אלדד פרי, נרצח ביריות אקדח מחוץ לבית הכנסת שבו נהג להתפלל. כששמעתי את הדיווחים על הרצח דמיינתי באופן כמעט אוטומטי את התסריט המתבקש: איש עסקים שניסה אולי להונות משקיעים, הסתבך עם האנשים הלא נכונים ושילם בחייו. רק כשצללנו, איל גונן ואני, אל תוך הסיפור הזה, ונפגשנו בפעם הראשונה עם משפחתו של אלדד הבנו שהסיפור –  כמו האדם שהיה – הרבה יותר מורכב.

שלושה חודשים עברו מאז הרצח עד שהשתכנעו בני המשפחה לפגוש אותנו. הגענו אל בית המשפחה ברחובות, ובשולחן חיכו לנו כולם: אחיו הצעיר אליחי, שלושת ילדיו מנישואיו הראשונים, ונועה, אלמנתו הטרייה. עבורם, התקשורת הייתה כמעט האויב. שירה, בתו הבכורה, סיפרה לנו שהם כבר קראו עליו הכול – נוכל, גנב, האיש ברח עם הכסף. ועכשיו, הרי אלדד כבר לא כאן, אז מה זה כבר משנה?

שירה, ביתו של יזם הנדל"ן אלדד פרי שנרצח (צילום: מתוך עובדה)
שירה, ביתו של יזם הנדל"ן אלדד פרי שנרצח | צילום: מתוך עובדה

ואז הם הכניסו אותנו, בצעדים קטנים, אל תוך הסודות של החברה, ושל האיש האניגמטי שעמד בראשה אלדד פרי. מה קרה שם מאחורי הקלעים, בשנה האחרונה והכל כך סוערת לחייו? מה הם עצמם ידעו או לא ידעו על ההתנהלות שלו? ומה הסוד שגילו רק אחרי שנרצח? ככל שהשיחות התארכו, זה הפך ברור, הסיפור של אלדד עוד לא סופר. איך הפך נער מנתיבות לטייקון, איך עלה כל כך גבוה שהסתחרר? מה הוא הבין בזמן אמת על ההבטחות שהוא מחלק – ועל המשמעויות כלפי המשפחה שלו?

במהלך המסע הזה פגשנו גם את בכירי החברה שעד עכשיו שמרו על שתיקה: הם ירדו מתחת לרדאר כשהתחילו להתברר הצרות והבורות, והם שתקו גם אחרי שפרי עצמו נרצח. עכשיו, בפעם הראשונה, הם מתייצבים מול המצלמה ומסבירים מה קרה שם, מאחורי הקלעים, במהלך הסחרור הגדול.

אלדד פרי (צילום: יונתן זינדל, פלאש/90 )
אלדד פרי ז"ל | צילום: יונתן זינדל, פלאש/90

נדרשו שבועות ארוכים לשכנע את שירה, הבת של אלדד, להתייצב מול המצלמה. אבל היא עושה את זה באומץ, גם מול הטענות הקשות שעלו כלפי אבא שלה, גם מול הכאב האדיר שהיא סוחבת כל יום – מאז הרצח. אבל מרגע שהיא התיישבה מול המצלמה שלנו – היא מדברת על הכול. הסרט המלא ישודר הערב בתוכנית עובדה, מיד אחרי המהדורה המרכזית.