תחילת מרץ 2016, לב העיר באר שבע. מצלמת האבטחה במרכז מסחרי בעיר מתעדת אישה צעירה, לבושה לבן, יושבת על ספסל ומשוחחת בטלפון. זוהי דבורה הירש, והשיחה הזו היא שיחת הטלפון האחרונה בחייה. כשעה לאחר מכן היא תירצח כשתשב בתוך רכבה, כשילדיה במושב האחורי. חמש שנים אחרי הרצח, חושפים איל גונן ושחר אלתרמן  בסרט מיוחד של "עובדה" את השיחות האחרונות של דבורה הירש – רגע לפני הסוף.

זה קורה כמעט עשר שנים אחרי שבעלה, טל קורקוס, מחליט לחצות את הקווים ולהעיד נגד ראש הארגון שבו גדל – יניב (ניבי) זגורי. ה"בגידה" הזו מטלטלת את הארגון, שולחת את זגורי לשנים ארוכות בכלא, ואת טל ואשתו דבורה לחיים של נמלטים בין דירות מסתור. במהלך השנים האלה, קורקוס נעשה אלים כלפי דבורה, והיא מחליטה להתגרש ממנו – ולחזור אל חיק משפחתה בבאר שבע.

טל קורקוס ז"ל (צילום: חדשות)
טל קורקוס, מי שהיה הגרוש של דבורה הירש | צילום: חדשות

דבורה מנסה בכל כוחה לבנות לעצמה חיים בטוחים, לא מבינה שגם היא עדיין נרדפת בעקבות ההחלטה של בעלה להפוך לעד מדינה. הערב, ב"עובדה", תיק הרצח הזה נפתח – הרצח שבו נחצו כל הקווים, ונחשפות השיחות האחרונות של דבורה – השיחות האחרונות שלה, דווקא עם טל קורקוס, מי שהיה אז הגרוש שלה.

"אני מתה מפחד, אני אגיד לך את האמת, אני מתה מפחד", אומרת דבורה לקורקוס. "יש לי הרבה פחד שיעקבו אחריי, שיבואו אחריך, שיתנקשו בך, שיתנקשו בנו. יש לי את הפחד הזה". קורקוס משיב: "מי יתנכל לך דבורה? אני אגן עליכם בדם שלי... מה, נראה לך? מי יתנכל לך?... אני רוצה להגיד לך משהו. האמת, שהגעתי למקום שאני רוצה רק להזדקן אתכם, אם אני אפגע, על ה**ן שלי, גם אם אני יודע שזה במחיר שאני צריך להיפגע, אני רוצה רק להזדקן אתכם. אני אוהב אותך ואני מבטיח, אני נשבע שיהיה יותר ממושלם".

יניב זגורי
יניב זגורי

דבורה משיבה "טוב", וקורקוס מסכם את השיחה: "ביי מאמי, אני אוהב אותך". שעות ספורות לאחר השיחה הזו, בשש וחצי בערב, דבורה נרצחת כשהיא בתוך רכבה, בלב העיר באר שבע, בחמש יריות אקדח. המשטרה מנסה לפענח את הרצח הזה במשך חודשים ארוכים. רק באמצע 2018 מצליחה הפרקליטות להגיש כתב אישום נגד יניב זגורי ושותפיו. 

מול המצלמה של "עובדה" מתייצב גם מי שמכיר את פרטי האירוע הזה מקרוב, והפך להיות אחד העדים המרכזיים בתיק שמתנהל כנגד יניב זגורי ואנשיו הנאשמים ברצח של דבורה, וגם ברצח טל קורקוס שנה לאחר מכן. תמונת המצב הקודרת שמתגלה מהתיק הזה מבהילה: שלושה אנשים שבחרו לשתף פעולה עם המשטרה, חלקם עדי מדינה, חוסלו בזה אחר זה, והמדינה פשוט לא הצליחה להגן עליהם.

עכשיו, מי שניצב באותו המקום ממש, ועתיד להעיד גם הוא – מספר בדיוק מה הוא יודע. הסרט המלא משודר כעת בקשת 12 ב"עובדה". משפט הרצח של דבורה הירש עדיין מתנהל. יניב זגורי ויתר הנאשמים כופרים בהאשמות נגדם. "לניבי זגורי", כך נאמר בתגובת עורכי דינו, "אין יד באירוע המצער הזה וכרגע הוא מנהל את משפטו על מנת להוכיח את חפותו".