שירה איסקוב חזרה מהמקום שממנו כמעט אף אחת לא חוזרת: בערב ראש השנה האחרון, כשישראל נכנסת אל תוך הסגר השני, בעלה אביעד משה ניסה לרצוח אותה לעיני בנם הפעוט, במצפה רמון. אבל שירה שרדה. ועכשיו היא מתייצבת מול המצלמה של בן שני, ומדברת על הכל.

"זה היה באחד הימים הראשונים של החורף", מתאר בן שני, כתב עובדה "ישבתי מול שירה איסקוב לאחד מהראיונות המטלטלים שערכתי". בחודשים האחרונים מאז התקיפה התלוו בן שני ותומר ממיה אל המסע לחיים של שירה, ובדרך הם שמעו ממנה עדות יוצאת דופן. "מה אפשר לשאול? מה לא?", משחזר שני את חווית הראיון. "בסוף זו הייתה שירה שהתוותה את הטון של השיחה הזו: מדברים על הכל. הכל. בשלב מסויים ביקשתי הפסקה. שירה הייתה יכולה להמשיך לספר עוד. אז המשכנו לצלם. גם בבית, גם בבית החולים, ובעוד מקומות בכל הארץ, מקומות שבהם הסיפור הזה מתרחש".

כזכור, לפני כארבעה חודשים בערב ראש השנה ניסה אביעד משה, על פי כתב האישום שהוגש נגדו, לרצוח את אשתו, שירה איסקוב. מה שהחל במכות מערוך בראשה והמשיך בדקירות סכין בכל חלקי גופה העליון הופסק רק על ידי השכנים שפרצו פנימה. שירה הובהלה במסוק לבית החולים סורוקה.

ארבעה ימים לאחר המקרה, כאשר שירה התעוררה בבית החולים, היא הופתעה לגלות כי אביעד משה, מי שניסה להרוג אותה כמה ימים קודם, מבקש לשמור על שמו הטוב על ידי צו איסור פרסום על שמו, ולמרבה ההפתעה, בית המשפט נעתר לבקשה.

שירה החליטה שתגובתה להחלטה תהיה פרסום זהותה. בעקבות פרסום תמונתה של שירה התעוררה מחאה ברחבי הארץ כנגד החלטת בית המשפט לאסור את פרסום שמו של אביעד. רק אז התהפכה ההחלטה, ושמו של  אביעד משה פורסם.

בתחילת אוקטובר פורסם כתב האישום המלא, ואירוע התקיפה נחשף במלוא זוועתו: "הנאשם נטל מהמטבח את  המערוך והלם באמצעותו בעצמה רבה בראשה של המתלוננת מאחור", נכתב בכתב האישום. "מעוצמת הפגיעה המתלוננת נפלה לרצפת המטבח והחלה לצעוק. הנאשם המשיך לחבוט בחוזקה בראשה, בפניה ובגופה של המתלוננת באמצעות המערוך מספר רב של פעמים. המתלוננת בכתה, צעקה והפצירה בנאשם להפסיק אך הנאשם המשיך  לחבוט  בה. בכל  אותה העת הילד שהה בקרבת המתלוננת ובכה בקול רם. בשלב מסוים, הנאשם עצר את התקיפה, התיישב מעל המתלוננת השרועה על הרצפה 17 כשהיא פצועה ומדממת, תפס אותה בצווארה בשתי ידיו, החל לחנוק אותה ותוך כדי כך לחש 'תמותי כבר'".

חודש לאחר פרסום כתב האישום, התברר שמשה מתנגד, מתא מעצרו, להחלטתה של שירה להעניק לבנה טיפול רפואי. שירה ומשפחתה הקרובה סרבו לשתוק ויחד עם חבר הכנסת עודד פורר יצאו למהלך בזק ולחקיקה שתקבע סופית שאדם שנחשד בהתעללות לא יכול להמשיך להיות אפוטרופוס, למרבה ההפתעה החוק עבר בתוך פחות מחודש ונכנס לספר החוקים של ישראל, ושירה חיסנה את בנה ותוכל לדאוג לו מבלי לחכות לאישור של האדם שניסה לקחת את חייה.

רק השבוע אביעד משה התראיין מהכלא במסגרת כתבה ששודרה בחדשות כאן 11. עצם הבחירה לשדר את הראיון עוררה סערה גדולה. הערב בעובדה, שירה איסקוב תדבר לראשונה, בפנים גלויות.

שירה איסקוב: האישה האמיצה ביותר שאי פעם פגשתם, הערב (חמישי) אחרי החדשות ב"עובדה", קשת 12.