פרקליטות מחוז ירושלים תגיש כתב אישום בכפוף לשימוע נגד אלעזר רומפלר, אחד ממנהיגי כת לב טהור. רומפלר צפוי לעמוד לדין באשמת התעללות בחסר ישע. לפי בקשת המעצר שהוגשה לבית המשפט, הוא הפעיל יחד עם אחרים משטר של איומים, הפחדה וענישה נגד חברי הקהילה, השיא קטינות לבגירים, ופעל להעניש את חברי הקהילה בענישה גופנית. רומפלר נעצר בתחילת דצמבר לאחר שהגיע לישראל מגואטמלה, שם מרוכזים חברי כת לב טהור. בדיון בהארכת מעצרו אמר נציג המשטרה כי בכת מבוצעות עבירות חמורות, בין היתר קיום יחסי מין עם קטינות בנות 13, וכי למשטרת ישראל יש סמכות לחקור את הפרשה למרות שהעבירות בוצעו לכאורה בחו"ל.

תלונה נגד רומפלר הגיש ישראל עמיר בן ה-19, גיבור סרטה של לימור פנחסוב על הבריחה מכת לב טהור, ששודר ב"עובדה" בדצמבר. עמיר, שצפוי להיות עד מרכזי במשפט, היה רק בן 14 כשאביו הבריח אותו ואת שאר בני משפחתו מהארץ לכת לב טהור. יחד עם הכת נדד מקנדה לגואטמלה, וכמו כל ילדי הכת, היה נתון למשטר ברזל שכלל עונשי מלקות אכזריים, חוקי צניעות וכשרות קשוחים במיוחד, ופיקוח על כל דקה מסדר היום. בגיל 19, אחרי שנים של נתק, הוא יצר קשר עם דודיו בישראל והצליח להימלט מהכת.

"רומפלר היה אחד מהמנהיגים הבכירים בכת וחלק מההנהגה הרוחנית" מספר עמיר שבזמן שהותו בכת שמש כמזכירו. "הוא היה אחראי על ועד הכשרות, הוא הרעיב אנשים, ואסר עלינו לאכול כמעט הכול. הוא אסר על שימוש בתרופות, גם במקרים בהם היה צורך דחוף בהן, אלא באישור וחתימה שלו". לטענת עמיר, רומפלר היה אחראי גם על סדר היום הקפדני של אנשי הכת. "הוא היה אחראי על המעקב אחרי אנשים" אומר עמיר. "הוא חיבר את מסמך סדר היום אותו היינו צריכים למלא, והיה זה שהנחה את המשגיחים את מי להעניש".

חברים לכת "לב טהור" (צילום: Ronal pichilla)
"רומפלר הרעיב אנשים ואסר על שימוש בתרופות". ישראל עמיר בעדותו על מה שקורה בכת לב טהור | צילום: Ronal pichilla

בתחילת ינואר עמיר זומן לעימות מול רומפלר בחדר החקירות. "זה היה רגע מאוד קשה", סיפר בראיון לרפי רשף. "לא הצלחתי לדבר אבל בסוף המילים יצאו. לא ידעתי בהתחלה שיש עימות, זה היה במפתיע גם לי וגם לו. נבהלתי מאוד כי לא ציפיתי ולא התכוננתי לזה. וזה נורא קשה לעמוד מול אדם שגדלתי איתו והייתי תחתיו הרבה שנים. ולדבר פשוט מולו ופשוט להתחיל עם טענות ולצעוק עליו".

סנגורו של רומפלר, עו"ד גבי טרונישוילי סירב להגיב להחלטה על הגשת כתב האישום.