בגיל 74 וכשהוא סובל ממחלות רקע, אובחן טוביה צפיר כחולה בקורונה – אבל אין סיכוי שהנגיף יקלקל לו את מצב הרוח. הוא כבר שבועיים וחצי בביתו, מאז שתקפה אותו שפעת קשה במיוחד. לפני עשרה ימים הוא התבשר שהשפעת הזאת היא בעצם קורונה, והאיש שרגיל להצחיק אלפים, מצא את עצמו לבד בבית, סגור ומסוגר. "מצבי משתפר, כל הזמן משתפר והולך, והכי חשוב, אין שיעול, אין קוצר נשימה, שזה הסימנים הכי טובים. יש חום קצת, אבל הוא יורד", סיפר לרוני קובן.

זה הרגיש אחרת משפעת?

"אצלי בשפעת רגילה החום עולה בערך ל-37 וחצי, 38, אני לוקח שני אקמולים, כעבור יום-יומיים הכל חולף וחוזר כרגיל. הפעם זה התעקש, זה לא ירד. בסופו של דבר עשיתי את הבדיקה, התוצאה חיובית. חיובית, מה זאת אומרת? 'יש לך קורונה'. להגיד שלא פחדתי לגמרי אז אני אחטא, ההרגשה הייתה שאתה יודע, כמו פעם, כששאלו 'רגע רגע, אז יש לך את המחלה?', אז עכשיו 'יש לך קורונה', זאת אומרת שווה הסוף הגיע".

מי שנמצאת איתו בבית היא רעייתו יעל, שבאופן מפתיע, לא נדבקה בנגיף גם היא. "אני חייב להגיד שכנראה בגלל הזוגיות ארוכת השנים עם גברת שחולה במחלת העליזות, משהו מהעליזות שלה מקרין גם עליי. אגב, היא הסתובבה על ידי כבר כמעט שלושה שבועות, אוכלת מהצלחות שלי עם הכפיות שלי, הכל, היא עברה שתי בדיקות קורונה והיא שלילית – אין לה קורונה. יש לי אישה לא אנושית", אמר צפיר.

המחלה הזאת קצת מגדירה מחדש את היחס בין החברה לוותיקים, לקשישים שבתוכה.

"לא שלא הייתי מודע כל הזמן לארעיות שלנו פה, כי הייתי תלמידו של פרופסור ליבוביץ', לפני 50 שנה הוא לימד אותי בתל אביב והוא אמר את המשפט: 'מרגע לידתו, חותר האדם בעוז לקראת מותו'. זאת אומרת, שלא יהיה לכם ספק, זה הדבר הכי בטוח בחיים, המוות. זה נותן לך להרהר במצב הזה".

"יעל סיפרה לי שחבר שלנו עמד בתור למכולת ושמע שני ילדים מדברים, כי הם דאגו לסבא טוביה", סיפר צפיר. "הנה פלוס של כל הסיפור הזה, גיליתי עד כמה גדולה האהבה אליי, שזה היה מעולה".

לאחר שידור הכתבה, עדכן רוני קובן כי הבדיקה שעשה צפיר חזרה עם תוצאה שלילית. הוא עשה בדיקה נוספת, וכעת הוא ממתין לתוצאותיה כדי לדעת האם החלים מהמחלה.