פרופסור יובל נח הררי, ההיסטוריון המצליח ביותר בעולם כיום, מתמודד בימים אלו עם משבר וירוס הקורונה לא כהיסטוריון, אלא כאדם פרטי. "נראה שזה הולך להיות אחד האירועים הגדולים של העידן שלנו. רוב האנשים, אין להם שום ניסיון במשהו מהמושג הזה", אמר הררי בראיון מיוחד לאילנה דיין. "ההשלכות, לא רק הכלכליות, אלא הפוליטיות ואפילו התרבותיות, הולכות להיות איתנו עוד הרבה מאוד שנים אחרי שמגיפה הזאת תעבור".

למרות החששות, פרופסור נח הררי מדגיש שהמגיפה, בטח בהשוואה לתופעות דומות שידעה האנושות בעבר, תפסה אותנו חזקים מאי פעם. לדבריו, אם נשכיל לשתף פעולה זה עם זה, האנושות יכולה לצלוח את המגיפה רק עם מה שהוא מכנה מכה קלה בכנף: "האויב הכי גדול שלנו זה אנחנו בעצמנו, זה לא הווירוסים. מה שיכול להפוך את המגיפה הזאת לקטסטרופה עולמית זה אם היא תגביר את היריבות וחוסר שיתוף הפעולה בין בני אדם בעולם".

לטענתו של פרופסור נח הררי, בידוד וסגירת גבולות לא בהכרח מסמלים את הפסקת שיתוף הפעולה בין מדינות העולם. "היתרון שלנו על הווירוסים זה מידע. הווירוס באיטליה לא יכול להעביר מידע לווירוס בסין, אנשים יכולים. מה שרופא מגלה באיזה בית חולים במילאנו יכול להציל חיים של בן אדם בתל אביב בערב", הוא הסביר. "מה שהסינים והקוריאנים למדו בחודשים האחרונים בהתמודדות עם המגיפה הזאת, אם המידע הזה יועבר לישראל, לספרד, לארצות הברית – הוא יכול לעזור מאוד".

אם יש בעיה אחת שהוא מזהה יותר מכל, זה היעדר "מבוגר אחראי" לעולם. הוא לא חוסך בביקורת מהמעצמה הגדולה ביותר בעולם, ארצות הברית, שלדבריו חדלה מתפקידה החשוב. "ב-2016 ארצות הברית באה ואמרה: 'אני מתפטרת'", אמר נח הררי. "ארצות הברית הבהירה לעולם: 'אין לי יותר חברים, יש לי רק אינטרסים'. גם אם היא תשנה עכשיו מהלך, מי ילך אחרי מנהיג שהסיסמה שלו זה 'אני קודם'? אף אחד".