בזמן שההנחיות לציבור בישראל מחמירות מדי יום, בגרמניה יש כיום כבר 9,250 חולים בקורונה ו-24 מתים מהנגיף. אחד מהאנשים שאובחנו כחולים הוא שגריר ישראל בגרמניה, ג'רמי יששכרוף. הערב שוחח יששכרוף עם אילנה דיין במסגרת המשדר המיוחד של עובדה. "אני נמצא בבידוד בבית כבר כמה ימים, בינתיים אני מרגיש בסדר, היה לי יום אחד פחות טוב אבל אני מרגיש יותר טוב", אמר יששכרוף.

אתה יודע איך נדבקת?

"אני לא בטוח במיליון אחוז, אבל נאמר לי שנפגשתי עם חבר בונדסטאג, הפרלמנט הגרמני לפני עשרה ימים, והודיעו לנו ביום שישי לפני ארבעה ימים שהוא נושא את הנגיף. עברתי את הבדיקה ביום שני בבוקר, אבל מאותו יום שישי גם אני וגם הסגן שלי נכנסנו לבידוד. רק אתמול התחלנו להוריד משמעותית את האנשים בתוך השגרירות ועכשיו סגרנו את השגרירות לפחות לעוד שבועיים".

אתה הרבה שנים בשירות החוץ, אתה גם איש לא צעיר. זה מפחיד?

"אני בראש ובראשונה דואג כראש נציגות למעל מאה ארבעים-מאה חמישים עובדים אצלנו. כבר כמה שבועות שאנחנו דואגים להגן על העובדים ועל בני משפחותיהם. אני שמח שאשתי לא נדבקה, זה נורא חשוב. ההרגשה ברמה האישית היא קשה – כי בסופו של דבר אנחנו פה, אבל הילדים שלנו בארץ. אני לא מאושפז, אני נמצא בבית ובינתיים הרופאים אמרו לי, כל עוד שאתה לא מקבל תסמינים חמורים יותר, עדיף שתישאר בבית מאשר שתהיה בבית החולים. תודה לאל, יש לנו סיוע רפואי טוב, נקווה שלא אצטרך את זה".

"ברמה האישית זה לא קל, זה מאוד בעייתי מבחינה מקצועית", סיכם יששכרוף. "אנחנו צריכים ליישם את ההנחיות מהארץ, שהיו הרבה יותר מחמירות בשבועות האחרונים לעומת גרמניה שרק בשבוע וחצי האחרון המספרים התחילו לעלות באופן משמעותי, גם לאנשים שחולים במחלה וגם לאנשים שמתו".