אם יש אדם שדרכו אפשר להבין את המכונה הפוליטית של ראש הממשלה בנימין נתניהו זה איתמר בן גביר, שהפך בשלב מסוים לאחד מאנשי המפתח של מערכת הבחירות האחרונה. עד לא מזמן הוא היה פעיל הימין הקיצוני והפרובוקטור מהשוליים של החברה הישראלית, אבל בגלגולו הנוכחי הוא תמיד בחליפה, מדלג מאולפן לאולפן ומשתמש בתקשורת לקידום המטרות שלו. 

שי גל ומערכת "עובדה" ליוו אותו בשנה האחרונה בשלוש מערכות בחירות. בדרך היו בריתות ובגידות, הפסדים ונצחונות ומעל הכל שאלה אחת - איך הפך האיש שהיה מחוץ לגדר לפוליטיקאי שכולם נלחמים עליו

מלשכת שר החינוך ויו״ר הבית היהודי רפי פרץ נמסר:
״האחריות של הרב רפי פרץ לציונות הדתית ולמחנה הימין היתה המניע היחיד בקבלת ההחלטות. אמנם ההחלטה נעשתה בלב כבד ומתוך הבנה שיהיו לכך השלכות שיפגעו בו ציבורית, אך זה היה הדבר הנכון לעשות
הרב פרץ הבין שאין מקום לשתי מפלגות מימין לליכוד, ועשה ככל יכולתו על מנת שתהיה ריצה הכוללת את כל חלקי הציונות הדתית, אך משלא בשלו התנאים הוא הבין שריצה עצמאית תרסק את הציונות הדתית הפוליטית ואת גוש הימין כולו. 
החלטתו של בן גביר להעדיף להמשיך לרוץ ולבזבז קולות יקרים מגדירה היטב את ההבדל בין שניהם, הרב פרץ מעדיף לספוג עלבונות אישיים מתוך אחריות לאומית, ואילו אצל בן גביר כנראה התמונה אחרת".