יו"ר לישכת עורכי הדין אפי נוה לא מתכוון לוותר כל כך מהר: בראיון לעמרי אסנהיים שישודר הערב ב"עובדה" הוא תוקף חזיתית את האיש שהחליט להעמיד אותו לדין, פרקליט המדינה שי ניצן – וטוען כי הוא פועל נגדו ממניעים אישיים.

שלושה חודשים אחרי האירוע שמאיים לחסל לו את הקריירה, אפי נוה שובר שתיקה ומספר בפעם הראשונה מה קרה באותו בוקר בשדה התעופה, כשנתפס מתגנב במעבר הגבול בלי שבת זוגו העבירה את הדרכון שלה בכניסה לארץ. מבחינת נווה מדובר באירוע קטן, תקלה, ואילו בפרקליטות מייחסים למקרה משמעות פלילית – והודיעו שלשום על הגשת כתב אישום נגד אפי נווה בשלושה סעיפי אישום, לא פחות: קשירת קשר לביצוע עבירה מסוג עוון, יציאה מישראל שלא כחוק, כניסה לישראל שלא כחוק, וקבלת דבר במרמה.

לטענת נוה, פרקליט המדינה שי ניצן "מנצל" את האירוע כדי לסגור איתו חשבון. "מעולם לא הועמד אדם לדין בנסיבות האלה",  אומר נוה ל"עובדה" בראיון שישודר הערב, "מעצים אותו, מנפח אותו – רק כי הוא לא רוצה שאני אהיה ראש לישכת עורכי הדין". נוה טוען עוד בראיון כי הוא עומד בדרכו של שי ניצן "ליעד הבא שלו": "יש פה הרי ניגוד עניינים מטורף. אפשר להסיר אותו. שי ניצן, לך תודיע שאתה לא מתמודד לבית המשפט העליון ושאין לך כוונה להגיש מועמדות לוועדה למינוי שופטים – ואז תמשיך לעשות את מה שאתה עושה לי".

פרקליט המדינה שי ניצן (צילום: גלעד טוקטלי, עובדה)
פרקליט המדינה שי ניצן | צילום: גלעד טוקטלי, עובדה

בפרקליטות המדינה אומרים בתגובה כי "מדובר בטענות תמוהות וחסרות יסוד. תמוה שהטענות האישיות בדבר ניגוד עניינים כביכול מועלות כעת לראשונה בטלוויזיה לאחר הגשת כתב האישום ולא הועלו במסגרת השימוע. לגופו של עניין נציין כי הטענה בדבר אכיפה בררנית - אינה נכונה. הנושא נבדק ביסודיות לפני הגשת כתב האישום ונמצא כי בהחלט הוגשו כתבי אישום נגד ישראלים שעשו מעשים דומים לאפי נוה - ללא שהיתה מניעה חוקית לכניסתם או יציאתם מהארץ. הטענה לניגוד ענינים כביכול מופרכת לחלוטין. ההחלטה להגיש כתב אישום התקבלה על פי המלצת פרקליטת מחוז מרכז, פרקליט מחוז נוסף שהתבקש לחוות דעתו בענין והמשנה לפרקליט המדינה (פלילי). כולם פה אחד המליצו להגיש את כתב האישום.